У перше на ньому виступли музиканти 15 країн. До Співочого поля на підводі їхав київський "Фанфаре-оркестр" і грав веселих балканських пісень. Попереду столичний ансамбль "Гуртоправці" ніс триметрові солом"яні опудала Купала і Марени — язичницької богині смерті.
Віце-прем"єр В"ячеслав Кириленко, 38 років, був у діловому костюмі з рожевою краваткою. Зі сцени він вибачився, що не у вишиванці, і сів у десятому ряду — поруч з ініціатором фестивалю співаком Олегом Скрипкою, 41 рік.
Під "гуцулку" у виконанні "Карпатіянs" люди танцюють.
До службового входу на Співоче поле під"їжджає білий міркоавтобус із фінським ансамблем "Вілдас".
— Ми представляємо саамську культуру — меншину Фінляндії, Швеції та Норвегії, — розповідає солістка Аннука Хірвасвуопіо, 33 роки. Вона — викладачка музики у фінській школі. Аннука виконує традиційний саамський спів "йойк". Із поширенням християнства "йойк" був заборонений у скандинавів, бо його співали саамські шамани.
— Найкраще "йойк" зберігся в Росії, — каже Аннука.
На співачці народний саамський костюм — довга синя сукня з рукавами, червона хустка з кольоровими китицями на плечах. Хустка кріпиться до сукні круглою металевою брошкою "соллю".
— Чим багатша жінка, тим більша "соллю", — пояснює Аннука.
Один з учасників "Вілдас" грає на очеретяній флейті "ней". Його гру уважно слухає буддистський монах Еджун Єчіка, 58 років. Він грає на схожому інструменті — традиційній японській дзен-буддистській флейті з бамбука.
— По-моєму, дуже професійно, — оцінює монах.
Єчіка вдягнений у три кімоно: біле, сіре і чорне.
Чим багатша жінка, тим більша "соллю"
— Виходить рівновага між білим і чорним, — пояснює його перекладачка Ольга.
На прощання Єчіка синім маркером малює мені на руці два ієрогліфа: "Щастя і довгого життя".
Через пробку на дорозі в Лондоні британська співачка Наташа Атлас, 42 роки, прилетіла до Києва не в четвер, як планувала, а в п"ятницю.
— Я була в аеропорту за п"ять хвилин до відправлення, — розповіла на прес-конференції перед виступом співачка. — Пішла на один пропускний пункт, а мене відправили на інший. Доки бігала, літак полетів. Довелося сідати на наступний. Хочу спробувати українську кухню.
Наташа сідає в чорний "мерседес" і їде на обід. Виросла співачка в Брюсселі, її батько — марокканський єврей, мати — англійка. Співає Наташа арабською. Її творчість поєднує наспіви Близького Сходу, реп, хіп-хоп, французький шансон, африканський етно та європейський клубний біт. Співачку вважають своєю Франція, Бельгія, Марокко, Ізраїль і Палестина.
Олег Скрипка бере у дружини Наталі їхнього сина Романа. Долонею закриває хлопця від фотографів, іде за сцену. Хлопчик у вишиванці, з вибритим білявим чубом на голівці.
— У Фінляндії на Івана Купала проходить 50 фестивалів, в Угорщині 35, — Скрипка поїть сина мінералкою в півлітровій пляшці. — Якщо "Країну Мрій" об"єднати із "Рок-Січ", то вийде угорський фестиваль "Зігет". Проте я не думаю, що варто поєднувати етніку і рок.
У суботу на "Країні Мрій" виступив болгарський кларнетист Іво Папазов, 52 роки. Він грав балканську музику тридцять років тому, задовго до Горана Бреговича і "Но Смокінг Оркестра" Еміра Кустуріци.
У неділю фестиваль закривав його засновник Олег Скрипка. Російський романс "Очі чорнії" він переклав українською.
Коментарі