четвер, 20 квітня 2006 18:39

Черномирдін відкрив Врубеля

Автор: фото: Володимир СІНДЄЄВ
  Посол Росії Віктор Черномирдін відвідав у Музеї російського мистецтва виставку робіт Врубеля ”Ангел — Демон”
Посол Росії Віктор Черномирдін відвідав у Музеї російського мистецтва виставку робіт Врубеля ”Ангел — Демон”

Чорне "Ауді" Віктора Черномирдіна, 68 років, під"їхало до Музею російського мистецтва на Терещенківській рівно о 16-й. У середу там вихідний, але для посла Росії зробили виняток. До закриття виставки Михайла Врубеля "Ангел — Демон" лишилося ще сім днів.

— Нет, я так ничего не увижу! — обурюється Черномирдін, коли разом із ним до зали заходять журналісти з камерами. Проте одягає окуляри, складає руки в замок і зосереджено слухає екскурсовода.

— Російський художник Михайло Врубель прожив у Києві всього чотири роки, але винайшов тут свою техніку та мотиви, — починає завідувачка наукового відділу музею Олена Боримська, 45 років.

Черномирдін з розумінням киває головою.

— Давайте запитуйте, а потім спокійно подивимося виставку, — звертається він до преси.

Знімає окуляри, робить дипломатичний вираз обличчя і коментує ціни на м"ясо й газ та створення в Україні парламентської коаліції. Потім засовує ліву руку до кишені штанів і нахиляється над вітриною, щоб роздивитись альбом із замальовками Врубеля. Художник робив їх по дорозі до Кирилівської церкви, яку розписував.

— Але це не олівець? — запитує вже біля картини "Біла азалія без стебла".

— Олівець, — озивається екскурсовод.

— А що таке ірис? — питає Черномирдін, коли його підводять до акварелі.

— Це квітка така, в народі її називають "півник", — пояснює Боримська.

Дорогою до наступної зали посла питають, як він святкуватиме Пасху.

Врубеля у мене вдома нема, проте є Саврасов, Шишкін

— Поїду в Москву, постараюся сходити до церкви. На це свято я з дитинства чекаю.

Боримська показує Черномирдіну ескіз "Демон повержений".

— А це олівець? — знову запитує.

Йому кажуть, що справді олівець.

— А це копія? — допитується.

— Ні, звичайно, — обурюється екскурсовод. — У нас оригінали Врубеля, яких нема навіть у Третьяковській галереї. У нашому місті він уперше звернувся до мотиву демона. Київський період дуже важливий для Врубеля.

— А для демона? — жартує Черномирдін.

В останній залі виставлені ескізи розпису Володимирського собору. Церковна комісія їх не прийняла, дозволила Врубелю розписувати лише орнаменти.

— Найбільше мені сподобалася картина "Надгробний плач", — розповів "ГПУ" посол Росії після екскурсії. — Бачите, як він підходив до роботи? Раз, два, три, — задумливо перелічує пальцем ескізи, що висять поруч. — Здорово, — каже, хитаючи головою. — Врубеля у мене вдома нема, проте є Саврасов, Шишкін.

Його запрошують на келих вина до окремої кімнати.

— Тостів ніяких не було. Просто люди відпочивали після боротьби із пресою, — розповідає директор музею Юрій Вакуленко, 48 років. — Віктор Степанович зізнався, що він уперше відкрив для себе Врубеля.

Виставку щотижня відвідує п"ять тисяч людей — це план музею на місяць, — хвалиться Вакуленко. — Після помаранчевої революції люди наче прозріли.

Вийшовши на вулицю, Черномирдін поволі прямує через дорогу, у парк Шевченка — до ресторану "О"Панас".

Зараз ви читаєте новину «Черномирдін відкрив Врубеля». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути