Понеділок, 24 березня 2008 15:11

"Своєю політичною рекламою Катеринчук підняв жінкам настрій"

  Андрій Ротовський: ”Відеоролик Тимошенко мав конкретну сформовану соціальну ідею”
Андрій Ротовський: ”Відеоролик Тимошенко мав конкретну сформовану соціальну ідею”

Президент Української ліги зв"язків із громадськістю та директор Київської школи піар-технологій Андрій Ротовський, 53 роки, говорить, що часто політики здійснюють політичну саморекламу під видом соціальної.

Чи впливає сьогодні на суспільство соціальна реклама?

— Поки що ні. Державні установи та приватні компанії повинні розглядати її як інструмент для вирішення одночасно власних корпоративних та соціальних завдань. У нас це не роблять.  Соціальної мети не досягають. Згадаймо рекламу "Кохаймося!" Вона нібито закликала до покращення демографічної ситуації в країні. Але не мала жодного ефекту. У людей викликала хіба що посмішку. Ніхто не став кохатися більше. Реклама була безсистемна, недієва. Люди не розуміли, про що саме йдеться, про який соціальний контекст. Організатори реклами просто викинули гроші. Не було продуманої стратегії.

А як щодо нещодавніх біґбордів від Миколи Катеринчука, який вітав жінок із 8 Березня?

— Це не соціальна реклама, а політична. На весь біґборд — гарне усміхнене обличчя Катеринчука та нагадування, що наших жінок треба любити. Тобто реклама не містила жодної соціальної новизни та була просто черговим піаром політика.

Ніхто не став кохатися більше

З іншого боку, вона справила на українських жінок позитивне враження. Катеринчук — чоловік привабливий. А наші жінки в умовах суцільних стресів потребують позитивних емоцій. От і отримували їх, дивлячися на цей біґборд. Тобто Катеринчук зробив своєму жіночому електорату добру послугу — підняв настрій. Отож ця реклама мала й соціальний ефект.

Напередодні 8 березня Секретаріат президента звернувся до низки друкованих ЗМІ з проханням безкоштовно опублікувати привітання Віктора Ющенка з 8 Березня на правах соціальної реклами...

— Це також не соціальна реклама, а прихована політична. Спроба Ющенка підняти свій рейтинг. Наближаються президентські вибори, й глава держави разом зі своєю командою до них активно готується. Але тут немає жодної соціальної ідеї.

От якби Ющенко став, приміром, учасником програми захисту дітей та пропагував ідею сімейних дитячих будинків — така реклама була би соціальною. Авторитет глави держави впливав би на соціально значиме явище.

Юлія Тимошенко з екранів телевізорів уже як прем"єр закликала підприємців до боротьби з корупцією. Це соціальна чи політична реклама?

— У роликах прем"єра містився конкретний заклик до боротьби з хабарництвом. Корупція — це реальна соціальна проблема, вона процвітає. І той відеоролик мав конкретно сформовану соціальну ідею.

Колись у США дуже ефективною була реклама "Зробимо Америку прекрасною". Що заважає нам створити щось подібне для підняття іміджу України?

— Ми давно й неодноразово могли би щось таке зробити. Та цьому заважає корупція. Гроші, що виділяє на підтримку свого іміджу держава, розкрадають. Тому й подібних до американських роликів у нас немає.

Зараз ви читаєте новину «"Своєю політичною рекламою Катеринчук підняв жінкам настрій"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода