четвер, 24 червня 2010 20:19

У приміщенні аеропорту коптять оселедці

Автор: фото: Віталій ІВАНЧЕНКО
  На території  аеропорту ”Черкаси” стоять списані на металобрухт літаки Ан-2. У народі їх називали ”кукурузниками”. Бо використовували для обробітку полів хімікатами
На території аеропорту ”Черкаси” стоять списані на металобрухт літаки Ан-2. У народі їх називали ”кукурузниками”. Бо використовували для обробітку полів хімікатами

"Роботу черкаського аеропорту можна відновити протягом кількох місяців, — заявляє голова Черкаської облдержадміністрації Сергій Тулуб, 56 років. 17 червня він побував на підприємстві, оглянув злітну смугу. — Я дійшов висновку: його навмисне хочуть зруйнувати, приватизувати. Дав доручення підготувати документи для передачі аеропорту з міської до обласної комунальної власності".

Аеропорт у Черкасах не працює з 2005 року. Тоді розірвали угоду з компанією, що мала опікуватися проблемами летовища. Тепер час від часу приймає чартерні рейси. Кілька разів на рік його послугами користуються офіційні особи та спортивні команди.

У вівторок по обіді на площі перед аеропортом розвантажують товари одного з магазинів, розташованих у приміщенні. Чути запах копчених оселедців, які готує приватне підприємство.

— Черкаський аеропорт сьогодні фактично існує за гроші від здачі в оренду приміщень 18 фірмам, — розказує комерційний директор аеропорту "Черкаси" Анатолій Даценко, 51 рік. — Але аеропорт в робочому стані. Хоч зараз можемо прийняти літак будь-якого класу.

З Анатолієм Даценком проходимо через будівлю до злітних смуг. З їдальні, де двоє жінок роблять ремонт, пахне фарбою. У коридорі зупиняє чоловік у військовій формі. Розповідає, де можна фотографувати, а де ні.

— Об"єкт стратегічний, це черговий прикордонник, — пояснює Даценко. — Губернатор був здивований тим, як нам вдалося зберегти аеропорт. Злітна смуга в прекрасному стані, одна з найкращих в Україні. Вона робоча. Цьогоріч приймали з десяток комерційних літаків. Тільки вдень. Для ночі треба світлові системи для смуг. Старі не годяться, нові коштують мільйонів п"ять.

Два місяці тому аеропорт уклав договір із Харківським авіаційним університетом на використання аеродрому. Під час навчання студенти літатимуть до Черкас.

Ющенку не сподобалося, що на шпилі аеропорту була вивіска "Аерофлот"

— Щоб привести аеропорт до міжнародних стандартів, нам треба зробити капремонт будівлі, придбати навігаційне обладнання, світлові системи, пожежну машину і різну техніку. Мільйонів на 19, — говорить комерційний директор.

Метрів за 30 від злітної смуги стоять п"ять старих іржавих літаків Ан-2. Поруч працівники аеропорту косять траву.

— Зараз в штаті 52 людини, — приєднується до розмови голова профкому 74-річний Микола Маринченко. — Якщо аеропорт прийматиме рейсові літаки, то доведеться набрати ще з сотню. Проблем із спеціалістами не буде. Пам"ятаю, як тут сідали літаки з Ростова, Москви. За хорошого менеджменту Черкаси могли б стати транзитним містом для авіарейсів з Азії до Європи. Канєшно, це перебило б трохи хліб "Борисполю", іншим великим аеропортам.

Два роки тому "Черкаси" відвідав президент Віктор Ющенко. Найбільше йому не сподобалося, що на шпилі аеропорту була вивіска "Аерофлот". Наказав замінити на "Аеропорт". Працівники СБУ тоді наполягли, щоб її перефарбували з синього кольору в жовто-блакитний.



190 000


СТІЛЬКИ пасажирів і 10 тис. т вантажів прийняв 1985 року аеропорт "Черкаси". У його складі працювали 10 допоміжних аеродромів у райцентрах області. Діяв льотний загін із 42 літаків АН-2, Л-410, якими перевозили пасажирів і обробляли поля. На підприємстві працювали 810 осіб.

Із 1991-го до 2000 року 37 літаків продали, інші залишилися як металобрухт. В аеропорту одна з кращих в Україні злітних смуг. Її довжина 2250 м. Цього достатньо для прийому найсучасніших літаків.

Зараз ви читаєте новину «У приміщенні аеропорту коптять оселедці». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути