— Їхала до спорткомплексу. Водій узяв 11 гривень. Через годину знову викликала таксі, щоби повернутися додому. Водій сказав, поїздка коштує 14. Почав розказувати, що бензин дорогий, — говорить уманка 23-річна Олена Чорна.
В Умані працюють вісім служб таксі. Вартість посадки від 4,5 грн до 7. Ціна за кілометр 1,5–2,5 грн. Через подорожчання бензину водії почали самовільно завищувати тарифи. Часто беруть більше, ніж показує таксометр.
— Я їжджу переважно тими самими маршрутами, — каже Ольга, 24 роки. — Уже приблизно знаю, скільки коштує проїзд на таксі від дому до роботи, в центр, супермаркет. Якщо просять більше тарифу, то жартуючи кажу, що в податковій доплатять. Було таке, що таксист вилаяв мене за цю фразу. Але чому маю переплачувати?
Таксисти кажуть, що працюють за тарифом, який встановлює їхня фірма. За зміну потрібно здати певну суму і ще собі щось заробити.
— Коли клієнтів небагато, то, може, хтось і бере на гривню-дві більше, — каже таксист 25-річний Володимир. Прізвище назвати відмовляється. — Проте з постійними клієнтами так не проходить, ними дорожать. Є люди, які за день щонайменше два рази заказують машину. Є щедрі клієнти, які 5–10 гривень накинути можуть. А бувають такі жмути: якщо 9,90 на таксометрі, то так і дають.
Поскаржитися на шоферів можна директорові фірми таксі.
— У нас діє правило: якщо на водія перша скарга і він дійсно неправий, то його штрафуємо, — розповідає 54-річний Микола Довгань, керівник уманського таксі "Зодіак". — Якщо на цього працівника буде ще одна скарга, то відстороняємо від роботи на чотири зміни. Звільняємо після третьої скарги. Часто бувають неправі клієнти. Не враховують часу, коли машина стояла на світлофорі. Іноді роблять зупинки за квітами чи дітьми в садочок, а це все час і гроші.
Коментарі