"Прийняти вокзал у комунальну власність плануємо десь у квітні. Влітку почнемо його реконструкцію. Дозвіл на викуп будівлі Річкового вокзалу за бюджетні кошти міська рада дала ще минулого літа. Процес трохи затягнувся, бо приміщення перебувало під заставою. Його вивели з застави тільки перед новим роком. Підготовка документів іде в щоденному режимі. Погодилися на сумі 2 мільйони 200 тисяч гривень", — розповідає про перспективи розвитку Річкового вокзалу мер Черкас Сергій Одарич, 43 роки.
На чиї гроші плануєте відновлювати вокзал? У якому він стані зараз?
— Будемо залучати спонсорів, шукатимемо інвестора, який відновить прогулянкові рейси на острови та по Дніпру. Пасажирські перевезення в межах країни самотужки ми не витягнемо, їх відновлять тільки за державної підтримки. На сьогодні будівля Річкового вокзалу потребує капітального ремонту. Несучі конструкції в порядку, але потрібно міняти вікна, двері, відновлювати підлогу, стіни. Пірс загалом у хорошому стані, потребує тільки часткового бетонування, бо є незначні промивання ґрунту.
Пасажирське судноплавство малоприбуткове. Навіщо вкладати в нього гроші?
— У випадку з Річковим вокзалом говорити про те, що кошти мають окупитися, не можна. Прямого повернення не буде однозначно. Але буде опосередковане через притік коштів у інші сфери — ті самі магазини, готелі, ресторани, таксі. Наша мета — зробити Черкаси привабливими для туристів. Для цього в місті має бути цілий комплекс для гарного проведення часу: сьогодні можна піти в театр, завтра на фестиваль, післязавтра покататися на катері. Це гарна нагода розвивати діловий туризм. Якщо люди з усієї України приїхали до нас на семінар, то треба дати їм можливість не тільки попрацювати, а й добре провести час у місті. Дніпро — наша родзинка, і ми маємо його використати.
Яку інфраструктуру будете розвивати?
— Там мають бути заклади харчування. Плюс є сенс зробити стоянку-причал для яхт. У Черкасах є достатньо людей, які мають власні човни. У нас також є можливість конкурувати з Києвом, де фізично не вистачає місця, щоб умістити всі плавзасоби, що є на сьогодні в киян. Вони могли б залишати їх на зимівлю в Черкасах. У всьому світі це досить прибутковий бізнес.
Де візьмете човни? Чи є шанс відновити поїздки на човнах на зразок "ракет" і "метеорів"?
— На ринку є багато човнів. Нових практично немає, але є старі судна, які по 15–20 років не використовували, їх можна переобладнати. Десь за 35 тисяч доларів можна обладнати пристойне прогулянкове судно на 50–70 осіб. Стосовно "ракет" і "метеорів", то шансів відновити поїздки на них немає. І навіть не тому, що їх майже не залишилось. Вони споживають дуже багато пального. Якщо зараз запустити "ракету", то квиток із Черкас до Києва коштуватиме близько 300–400 гривень. Тоді як двогодинна прогулянка на звичайному катері коштує у межах 50 гривень.
Коментарі