— Перший автомобіль — це стрес. Безліч непередбачуваних ситуацій на парковках, у сервісах обслуговування та страхових компаніях, — каже 50-річний Вадим Карнаухов, віце-президент Міжнародної федерації захисту прав водіїв.
Що має знати водій-початківець?
— Ознайомитися з машиною. Знати, за що відповідає кожна контрольна лампа на панелі, де що вмикається. Підняти капот і знайти там щуп масла, бачок із гальмівною рідиною. Купити манометр, щоб перевіряти тиск коліс. Багато початківців не цікавляться своєю машиною, потім потрапляють в аварії через спущене колесо чи відсутність гальмівної рідини. Звісно, треба добре вивчити правила дорожнього руху.
Як поводитися з даїшниками?
— Бути впевненим. Якщо звинувачення безпідставні й такого порушення у правилах немає, сказати про це міліціонеру. Вони хороші психологи, зрозуміють, що людина володіє ситуацією, і відпустять. Їхати треба прогнозовано, щоб інші автомобілісти могли передбачити дії новачка. Одна жінка, побачивши людину біля проїжджої частини, різко загальмувала. Машина, що їхала позаду, протаранила її авто. Треба було кілька разів легенько натиснути на гальма, щоб загорівся стоп-сигнал.
Яких помилок припускаються новачки?
— Повільно їдуть у крайній лівій смузі. На невеликій швидкості слід їхати у правих рядах. Початківці часто керуються емоціями. Наприклад, машина позаду починає миготіти дальнім світлом, сигналити, й новачок уступає дорогу, зачіпає авто збоку. Не слід звертати увагу на чиїсь нерви й лайку. Але їздити за правилами — мало. Важливо аналізувати поведінку інших водіїв і пішоходів. На моїх очах початківець збив дитину, яка вибігла на червоне світло на дорогу. Досвідчений водій, побачивши автобус на зупинці, зменшив швидкість, а молодий — ні.
Водіїв-початківців часто обманюють на СТО. Як убезпечити себе?
— Недавно власнику "п'ятірки" БМВ поміняли турбіну, взяли 12 тисяч гривень. Насправді її не треба було міняти. На СТО вирішили підзаробити. Буває, замість оригінальних запчастин ставлять китайські, дешевші. А гроші беруть, як за оригінальні. Різниця у ремонті — 2-4 тисячі. Тому перші півроку краще брати із собою товариша-автомобіліста з досвідом. Можна вступити в автомобільну громадську організацію й користуватися сервісами, що пропонують там. Скажімо, ми пропонуємо надійні страхові компанії та СТО.
Коментарі