четвер, 01 березня 2012 07:45

Водіям вантажівок показують дулю

 

Українські водії використовують понад десяток знаків для допомоги одне одному на дорогах.

— Це і подяка "аварійкою" чи фарами, й спеціальні жести, коли щось несправне, — розказує віце-президент Міжнародної федерації захисту прав водіїв Вадим Карнаухов, 49 років. — Молодь часто їх використовує. Причому байдуже, яка в тебе машина — "жигулі" чи "мерседес". Усе одно допомагають. За радянських часів шофери підморгували один одному дальнім світлом перед небезпекою чи постом ДАІ. Солідарність була сильною, бо їздили "москвичами" й "волгами", які часто ламалися. Розраховували в дорозі тільки на себе та колег. У 1990-х такого поменшало.

— Зараз молодь за границю їздить. Там і набралася культури, — говорить житель столичної Борщагівки Анатолій Пугач, 52 роки. Він водій із 33-річним досвідом. — Я у Польщі багато водійських знаків вивчив, як на фурі почав робить. Наприклад, хочу обігнати автопоїзд на вузькій дорозі. Він вмикає лівий поворот, значить — "не рипайся. Назустріч їде машина". Вмикає правий — "обганяй". Це робить обгін безпечним для мене.

Найпопулярніший знак у місті — блимання аварійною сигналізацією. Так водії перепрошують або дякують.

— Що довше миготить, то більше вдячний. А бува, вмикаю "аварійку" на 3-4 секунди, коли на трасі мене сліплять ззаду дальнім світлом. Шофер після цього переходить на ближнє.

Аварійну сигналізацію зі стоп-сигналом вмикають, щоби повідомити про затор. Водій позаду бачить це й гальмує заздалегідь. Так уникає аварії. Правий поворот і миготіння дальнім світлом — прохання зупинитися на узбіччі.

— Їхали з жінкою з Одеси минулого літа. Дивлюсь, червоне "Шевроле Авео" доганяє, "просить" зупинитися. Не встиг я двері відкрить, як підбіга чолов'яга у брилі — водій "авео". Пішли, кавуном пригощу, каже. А в нього в салоні кавун 13-кілограмовий репнув. Він вирішив із нами поділитись, щоб не пропав. Солодкий був. Годину на узбіччі їли, розговорилися.

Одне довге блимання дальнім світлом — прохання пропустити.

— Або поступитися смугою, якщо світять ззаду. Інколи це показують указівним пальцем.

Деякі водії вдень використовують жести. Опущений вниз указівний палець сигналізує про пробите колесо.

— Водіям вантажівок показують дулю, коли у них між подвоєними задніми колесами застряв камінь. Він може вилетіти й розбити скло машині, що їде позаду. Багаторазове згинання руки в лікті — незачинений багажник. Раз доганяю на трасі "опеля" з відкритим багажником. З нього от-от лахи розсиплються. Рукою у повітрі махаю, а шофер не поніма. Думав, угрожаю. Закрив вікно — й навтьоки, — продовжує Пугач.

Не всі розуміють ці знаки. Через це бувають аварії, кажуть у Міжнародній федерації захисту прав водіїв.

— Один автомобіліст недавно мигнув фарами іншому, щоб той поступився смугою. Інший відповів так само. Вони зіткнулися, — розказує Вадим Карнаухов. — Слід керуватися правилами дорожнього руху в будь-якій ситуації. Бо не всі знають ці сигнали "джентльменства". Новачкам і жінкам краще не миготіти фарами й не жестикулювати, щоби пропустили. Це їх збиває з пантелику. Такі знаки добре сприймають водії автобусів і вантажівок. Їм вони справді будуть корисні, бо мало хто пропускає тихохідний транспорт.

Зараз ви читаєте новину «Водіям вантажівок показують дулю». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути