Киянин Ілля Ковтун зробив чип-тюнінг свого "Фольксваґена Пассат" 2009 року. Завдяки цьому авто витрачає пального на 1 л менше на 100 км при спокійній їзді і на 0,5 л — при швидкій.
— У головний блок управління машини стікається вся інформація із датчиків та пристроїв, — говорить 26-річний Ілля Ковтун, директор компанії автотюнінгу "ДжіТе Клуб" на столичній вул. Новокостянтинівській. — А блок управління приймає рішення, скільки пального чи повітря впорскувати у циліндр, на скільки треба відкрити впускні та випускні клапани. Щоб змінити порядок роботи двигуна, треба перепрошити процесор блока управління. Тобто, встановити іншу програму або вдосконалити заводську. Після удосконалення електронної системи змінюється реакція автомобіля після натискання педалі газу і прискорення на різних передачах. Можуть зрости потужність та змінитися витрати пального. Мій старенький "пассат"почав швидше розганятися. Потужність збільшилася зі 140 до 190 кінських сил.
— Багато авто мають електронну педаль газу. Вона реагує із затримкою у кілька секунд. Це може бути небезпечно під час обгону на двосмугових дорогах.
Українські водії часто просять перепрошити процесор під іншу, дешевшу марку пального. Наприклад, двигун призначений для бензину, а водій заправляє газ або бензин з іншим октановим числом. Тоді потрібен інший ступінь стиснення, інші пропорції вироблення паливної суміші. За це відповідає електроніка. Її слід перелаштувати, інакше двигун швидше зношуватиметься, газ вибухатиме у випускній системі. Її доводиться частіше міняти.
— "Фольксваґени Ґольф" випускають із 1,4-літровим двигуном. При цьому одна модель має потужність 140 "коней", друга — 170, хоча двигуни ідентичні. Відрізняються тільки прошивкою блока управління.
Щоб змінити програму, автомайстер під'єднує свій комп'ютер до гнізда блока управління під кермовою колонкою. Копіює програму на свій комп'ютер, перезаписує та знову записує в систему управління авто. Іноді доводиться знімати процесор. Ілля зберігає всі копії програм, на випадок якщо господар захоче повернути стару версію. Найскладніше перепрошивати "лексуси" і "тойоти". Решта легко піддається чип-тюнінгу.
Зміна програми машини, випущеної до 2008 року, коштує від 1 тис. грн, новіших — від 1,2 тис. Перепрошивка авто преміум-класу через складну електроніку обходиться в середньому 4 тис. грн. За рахунок зменшення витрат пального витрати на зміну програмного забезпечення окуповуються за чотири-п'ять років.
Коментарі
2