середа, 26 травня 2010 08:43

"Тойота пріус" має два двигуни

У квітні в Україні почали продавати легковик "Тойота пріус". Він має два двигуни — бензиновий та електричний.

На швидкості до 45 км/год. іде на електричній тязі. Живиться від акумуляторних батарей. Їх заряджає бензиновий двигун. На великій швидкості вмикаються обидва мотори. Завдяки такій тязі авто споживає 3,9 л на 100 км міських доріг. Може проїхати кілька кілометрів і на самих акумуляторах. Вони сховані в багажнику. Обидва двигуни — під капотом.

Новинку продає салон "Віді автострада" на столичній Великій кільцевій дорозі. Авто можна взяти для випробування. Консультант Ксенія Ткаченко, 26 років, підводить до білого легковика. Низький капот переходить у широке лобове скло. Дах вигнутий. Великі фари підняті назовні. На дверцятах напис "Пріус тест-драйв". Ксенія підходить із боку дверцят водія. Тягне за ручку. Спрацьовує центральний замок.

— Це система доступу без ключа. Якщо ви потягнете за ручку, маючи цей брелок у кишені, усі двері відчиняються, — пояснює Ксенія.

Сідаю за кермо.

— Натисніть кнопку "павер мотор", машина заведеться, — Ксенія вмощується поряд. — Зніміть машину з ручника. Він електричний. Тисніть на газ.

Ледь торкаюся педалі — машина починає безшумний рух. Виїжджаю зі стоянки. Кермо легко піддається. На прямій випробовую гальма. Далі різко витискаю газ. Чути, як завівся бензиновий двигун.

— Машина сама розпізнає, коли який мотор вмикати. Для потужного прискорення потрібні обидва. Якщо акумулятори розряджені, вмикається бензиновий, — розповідає Ксенія.

Дані з дисплея виводяться і на лобове скло. Перед очима світяться показники швидкості, кілометражу та витрат пального.

— Коробка передач — варіатор. Вона економічніша за автоматичну. Передачі перемикаються плавніше. Як бачите, машина динамічна й тиха. Ми вже їдемо 90 кілометрів на годину, а швидкості не відчувається.

Починаю гальмувати. На дисплеї засвічується символ інтенсивної зарядки батарей. У районі Південної Борщагівки потрапляємо в затор. Бензиновий двигун вимикається.

— Таким чином машина економить пальне і не забруднює довкілля, — Ксенія показує  показники на лобовому склі. — А тепер оцініть підвіску.

"Тойота" потрапляє в кілька глибоких вибоїн. У салоні чути лише легкий гуркіт.

Оглядаємо інтер"єр. Пасажирам заднього сидіння просторо під високим дахом. Там досить місця для трьох дорослих. Важіль коробки передач вмонтовано перед консоллю. Торпеда з сірого пластика. Обшивка — із сірого велюру.

"Пріус" у базовій комплектації коштує 286,8 тис. грн. Схожі характеристики має "Тойота Ауріс". Її обладнують лише бензиновим двигуном. Коштує 196,7 тис. грн.

Міський водій щотижня проїжджає в середньому 250 км. На гібриді витрачатиме до 10 л бензину. Тоді як на авто з бензиновим двигуном — 25 л або й більше. За рік заощаджуватиме 780 л пального. За теперішніми цінами це 6,3 тис. грн.



Електричну тягу мають "лексуси" і "мерседес"


Перші гібриди з"явилися в Україні рік тому.

"Лексус Ерікс 450H" — всюдихід класу "люкс". Із гібридним силовим агрегатом споживає 6,3 л на 100 км змішаного циклу. Коштує 720,5 тис. грн.

Представницький седан "Лексус Елес 600" теж має електродвигун. Коштує 1,1 млн грн. Сумарна потужність обох моторів — 455 к. с. Розганяється до 250 км/год.

Електротягою обладнали і "Мерседес-Бенц S400 Гібрид". У продажу із січня цього року. Коштує 816,3 тис. грн.

Батареї заряджатимуть у телефонних будках

Мережу телефонних будок із гніздами для зарядки батарей електромобілів збирається створити компанія "Телеком Австрія". Першу вже встановили у столиці Відні.

Кабель від акумулятора можна буде підключити в штепсельну розетку. Для повної зарядки електромобіля треба буде понад 6 год. Електроскутеру вистачить 1,5 год. На виході стоїть лічильник електроенергії. Платити можна буде через мобільний телефон.

Місцеві автоклуби прогнозують, що за 10 років у країні буде півмільйона електромобілів.

Зараз ви читаєте новину «"Тойота пріус" має два двигуни». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути