Із 30 серпня змінилися тарифи на цивільне автострахування. Раніше базовий платіж становив 291,49 грн. Його зменшили до 180 грн. Проте зросли коригуючі коефіцієнти.
У страхових компаніях "Провідна" та "Оранта" порахували вартість поліса. Наприклад, за "Деу Ланос" із двигуном на 1,5 л водій-киянин із п"ятирічним стажем має заплатити 633,6 грн. Тиждень тому поліс був удвічі дешевшим. Для власника машини із Черкас поліс автоцивілки коштуватиме 356,4 грн замість 227 грн. Водій із села має сплатити 198 грн — теж удвічі більше.
— Завдяки нововведенню буде менше скарг, страхові компанії зможуть повністю виконувати свої зобов"язання, — запевняє Наталія Гудима, 35 років, президент Ліги страхових організацій України. — Разом зі зміною тарифів затвердили цілий пакет документів. Змінилися ліцензійні умови впровадження і здійснення страхування, створять централізовану базу даних страховиків. Представники страхових компаній працюватимуть в усіх містах з населенням понад 200 тисяч. Якість роботи страховиків підвищиться.
Одночасно зі зростанням вартості автоцивілки удвічі збільшили й граничні розміри виплат. За завдану шкоду майна — до 50 тис. грн, за шкоду життю — до 100 тис.
Жителі великих міст почнуть купувати дешевші поліси в сусідніх райцентрах. Щоб цього уникнути, у містах-супутниках Києва запровадили тарифи, наближені до столичних.
— На перший погляд, водії будуть у виграші. Проте досі рідко хто отримував максимальні виплати. Людям надзвичайно складно отримати від страховиків хоча б кілька тисяч, не 25 чи 100 тисяч гривень. Про це свідчать скарги. Закон про автоцивілку виписаний так, що родичі загиблих в аваріях отримують хіба що скромну виплату на похорон, кількасот гривень, — каже директор Асоціації страхувальників України Леонід Хорін, 50 років. — Подорожчання автоцивілки вигідне лише страховим компаніям. Хай там що обіцяють страховики, навіть ліміт відповідальності розміром у мільйон гривень. Однак виплачуватимуть стільки, як і досі.
— Нові тарифи затвердив Держфінпослуг. Там або не розуміють, на що спрямовані нові тарифи. Або вони у долі зі страховими компаніями. Останнє вірогідніше. Страхові компанії, нічого не роблячи, просто збільшать свої прибутки. Протягом року варто очікувати й інших сюрпризів. Держава та зацікавлені особи намагатимуться всіляко просувати обов"язкове страхування.
Коментарі
3