пʼятниця, 06 вересня 2013 06:30

"Вікна з акрилу — молотком не розіб'єш"

Донеччанин 72-річний Віктор Філоненко склав автомобіль "Вікторія" без жодних креслень.

— Мог бы запросто сделать точную копию "мерседеса" или "лаборжини", но я —  страшный противник плагиата. Мой дизайн — чистый эксклюзив.

За фахом Філоненко — автослюсар, та ним не працював. 18 років водив вантажівку, стільки ж був гірником на шахті.

— Про машину мріяв із дитинства, — Віктор Семенович відкриває гараж на вул. Порт-Артурній. Там стоїть білий дводверний легковик. — 1971 року купив "жигулі"-"копійку". Із початку машина не влаштовувала, хотів щось оригінальне. Буває, сяду на стільчику й малюю на стінці майбутнє авто. Робити його було ніколи. Тоді працював бригадиром автопоїзда без вихідних, мав 380 рублів зарплати. 1981-го прийшов до начальника автобази: "Переведіть мене в маляри". Там у кілька разів менша зарплата, зате є час для творчого розвитку. Начальник був у шоці.

Віктор Семенович натискає кнопку на брелоку. Двері автомобіля автоматично піднімаються.

— Машину робив два роки. У першому техпаспорті вона називалася "Вікторія", — продовжує. — Не тому, що я — Вітя, а на знак перемоги над собою. Протягом наступних 30 років удосконалюю авто. Змінив шість кузовів. Спочатку двері "Вікторії" відкривалися вздовж машини, потім — виїжджали вбік, як в "Ікаруса", зараз це "ламбо-двері". Усередині там нічого особливого, головне — зовнішній дизайн. Як красиве плаття на жінці.

Філоненко показує реєстраційне свідоцтво на машину. Там записано "Саморобний транспортний засіб, рік випуску — 1983". Обходимо авто. На задньому склі — два українські прапори і напис "Сам зробив". На передньому бампері — емблема з тими ж словами.

— У мене як у пісні Альони Апіної: "Я тебя слепила из того, что было", — сміється конструктор. — Запчастини брав на смітнику, дещо — на ринку і в магазинах. Емблему — зі стельового світильника, бампер — із внутрішньої частини повітряного фільтра КамАЗу, вікна з акрилу, молотком не розіб'єш. Дно зварив із покрівельної оцинкованої черепиці й емальованих мисок, задня решітка — із пластикового сміттєвого відра, задні ліхтарі — від "запорожця", передні — від "трійки" і жигулівської "сімки". Ніяких розрахунків не роблю, бо з математикою не дружу. Головне — інтуїція і бачення майбутніх деталей в об'ємі. Зварюю каркас, монтажною піною надаю йому бажаного об'єму, потім молотком вигинаю деталі по формі.

— За 30 лет он вложил в неё столько, что могли купить новую иномарку, — із хати виходить 66-річна Галина Філоненко, дружина майстра. — Вместо того, чтобы помыть, он её каждый раз перекрашивает. В 1986 году в магазине появился нежно-перламутровый лак для ногтей, стоил 50 копеек. Витя купил 200 бутылочек, всё слил в ведро и покрасил "Вику" из пульверизатора.

Двигун, коробка і шасі — від "копійки"

"Вікторія" Віктора Філоненка завдовжки 4,2 м, завширшки 1,65 м, важить 990 кг. Шасі, коробка перемикання передач і двигун — від "Жигулів 2101" 1981 року випуску. Двигун стоїть упоперек машини, що дозволило зробити її передньопривідною і позбавитися кардану і заднього мосту.

— Бензину бере не більше стандартної "копійки", — каже майстер. — Зате завдяки аеродинамічному полегшеному кузову запросто розганяється до 140 кілометрів на годину. Може й більше, але мені то не треба.

23 457 автомобілів придбали в Україні у серпні. Це на 24% більше, ніж у липні. Більш за все купили вітчизняних ЗАЗів: "ланос", "форца" та "віда" — 1762. Також узяли 1643 японські "тойоти", 1551 корейський "хюндай", 1499 китайських "джилі" і 1416 американських "фордів". Російські ВАЗи, що торік були у трійці лідерів за кількістю продажів, у серпні не потрапили до десятки найпопулярніших марок.

До кінця 2013 року в українських автосалонах "Форд" безкоштовно замінюватимуть потьмянілі й ушкоджені емблеми на автівках, яким не більше восьми років.

Кабінет міністрів України заборонив облаштовувати паркувальні місця на тротуарах і проїжджій частині автодоріг. Правила дорожнього руху не забороняють ставити авто на тротуарі, якщо для проходу пішоходів залишається 2 м.

Із вересня в Україні продають новий мінівен "Рено Доккер". Його обладнали задніми розсувними дверима. Об'єм багажника — 800 л. Автомобіль у базовій комплектації оснащений 1,6-літровим двигуном на 80 к. с. Машина коштує від 139 900 грн.

Корпорація "Богдан" почала збирати седан С-класу Jaк-J5 і позашляховик Jaк-S5. Такі автомобілі виготовляють у Китаї, однак в українських моделях понад 51% складових буде вітчизняним. На заводі у Черкасах зварюють і фарбують кузови, встановлюють вітчизняні глушники, акумулятори, оздоблювальні елементи салону, сидіння, шини та колісні диски. Кондиціонери, стартери та бампери привозять із Росії. Скільки коштуватимуть автівки, на заводі поки що не кажуть.

Зараз ви читаєте новину «"Вікна з акрилу — молотком не розіб'єш"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути