— Цей автомобіль виготовили, коли мені було 10 років. Побачив машину в кіно й захотів собі таку. 2007‑го придбав її в американського фермера з Аризони, — говорить 69-річний Арно Аніер з естонського міста Тирва. Стоїть біля автомобіля "Кадилак Девіль" 1959 року випуску в Державному музеї авіації у Києві. Там із 27 квітня по 1 травня проходив фестиваль ретроавтомобілів "Олдкарленд".
У машини естонця — великі задні крила. В них вмонтовані по дві пари круглих ліхтарів. Уся решітка радіатора й панель біля багажника — хромовані. Седан оснащений 8-циліндровим двигуном потужністю 325 к. с. і автоматичною коробкою передач.
— Від свого міста до Києва подолали 1,6 тисячі кілометрів, — розповідає Арно Аніер. Біля нього стоїть дружина Маріет. Вона працює сімейним лікарем. — Реставрував авто два роки. Взимку займався ремонтом, а влітку на ньому їздив. Оригінальну фарбу замовив спеціально з Америки.
Неподалік припаркований червоний німецький седан розміром із "Таврію" — "Лойд Арабелла" 1960-го року випуску.
— Машину в 1960-х придбало конструкторське бюро Запорізького автозаводу для розробки нової моделі "Запорожця". Але потім відмовилися від ідеї. Кузовні деталі не зварені між собою, а скручені болтами. У машини передній привід, — каже власник автомобіля Василь Панкратов. Сидить навпроти нього на колесі військового вертольота.
У 2018-му на фестиваль приїхали 27 американських машин. Усі — в єдиному екземплярі в Україні.
— Мій "Б'юїк Вайлд Кет"1967 року — із гаража генсека Радянського Союзу Леоніда Брежнєва, — говорить 52‑річний Дмитро Харченко із Харкова. Підводить до чорного седана. Фарба машини втратила блиск. Спереду замість емблеми — катафот. — Автомобіль ще не реставрував. Улітку 1967-го на ньому Брежнєв їхав з Києва у Кишинів. Дорогою машина натрапила на цвях. Розірвало переднє колесо. Шматок гуми потрапив під капот. Заклинило мотор. Пошкоджений автомобіль Леонід Ілліч віддав другові — голові одного з радгоспів на Одещині. Відтоді авто в Україні. Зараз на ньому встановлені двигун і коробка передач від радянської "Чайки".
На фестиваль приїхали понад 1000 машин. Розташувалися біля літаків і вертольотів музею. Найстаріший — "Мерседес 170" 1936 року випуску. Має дерев'яний каркас кузова, він швидко гниє. Через це подібних автомобілів лишилися одиниці.
— Цього разу прибули чимало учасників із-за кордону — поляки, білоруси, естонці. Завітав литовець Стасіс Брундза, 10-кратний чемпіон Радянського Союзу в ралі. Ми проводимо ретроралі з екіпажами в старих авто, для дітей — перегони на педальних машинах, — говорить співорганізатор фестивалю 49-річний Вадим Навроцький. Стоїть біля високого ЛАЗа із квадратними фарами. — Вперше показуємо цей автобус. Такий єдиний в Україні. Зійшов із конвеєра 1994-го. Був на той час сучасним, але для серійного випуску забракло грошей.
Вантажівку розганяють до 205 кілометрів за годину
Гоночні вантажівки ГАЗ-51 і ГАЗ-53 привезли на фестиваль "Олдкарленд" з Естонії. Вони перероблені для участі в ралі. Мають потужний двигун, іншу систему гальм.
— Над створенням одного авто команда техніків працює майже рік. Для зниження маси капот і крила в ГАЗ-51 змінили з металевих на карбонові. На даху й позаду кабіни встановили дуги безпеки. Вони захищають водія і штурмана, коли авто перевертається під час змагань. Салон оснастили спеціальними гоночними сидіннями. Встановили обладнання для перегонів, — каже гонщик з Естонії Дзінтарс Каулакалнс, 60 років. — До 100 кілометрів за годину така вантажівка розганяється за 4,5 секунди. Максимальна швидкість — 205 кілометрів за годину.
Коментарі