четвер, 02 червня 2011 05:45

Іранські новинки копіюють старі корейські авто

Автор: фото: Володимир МУКАН
  Іранський легковик ”Сайпа-111” показали на автовиставці ”СІА-2011” у Києві. Це  копія ”Кіа Прайд”, яку випускали в Південній Кореї. В Україні продавати почнуть у вересні
Іранський легковик ”Сайпа-111” показали на автовиставці ”СІА-2011” у Києві. Це копія ”Кіа Прайд”, яку випускали в Південній Кореї. В Україні продавати почнуть у вересні

"Сайпа", нові легковики з Ірану, почнуть продавати в Україні з вересня. Машини показали на автовиставці "СІА-2011" у Міжнародному виставковому центрі в Києві.

На стенді "Сайпи" чотири авто. Обриси кузова нагадують "ладу-дев'ятку".

— Машина наче 1980-х, — відвідувачі відчиняють дверцята, оглядають салон. — Зате магнітола сучасна, ще й склопідйомники електричні. Пластик торпеди не дуже якісний. Цікаво, який тут двигун.

Відчиняють із салону капот. Важіль його відкривання — як у "Москвича-412". "Сайпа" має двигун на 1,4 л потужністю 75 к. с.

— Це надійний, дуже економічний силовий агрегат, — каже російською 26-річна Зохре Асааді, представниця автозаводу "Сайпа", що в іранській столиці Тегеран. — Машина користується популярністю в Ірані. Споживає 7 літрів бензину на 100 кілометрів у місті. Коштує всього 9 тисяч доларів.

— Краще за такі гроші нову "дев'ятку" купити. Вона перевірена часом і не така стрьомна, — двоє чоловіків відходять від стенду.

Оглядаємо авто. Зазори, стики між деталями рівномірні, краї бамперів не виступають. У російських легковиках вони неохайні. Лючок бензобака замикається на ключ. У бампер умонтовані протитуманні фари. Гідропідсилювач керма, титанові диски, кондиціонер та антиблокувальну систему гальм треба замовляти додатково. Перемикати кермові важелі, коробку передач, ручне гальмо легше, ніж у російських машин. Педалі — м'якші. Передні сидіння теж зручніші. Регулюється кут нахилу спинки та сидіння. Такого немає в жодному російському легковику. Двері також зачиняються легше. Зате кришку багажника вдалося закрити із четвертої спроби.

Є недоліки: в одній із машин неможливо зачинити кришку блока запобіжників під панеллю приладів. Авто не має регулювання висоти та нахилу керма. Бічні дзеркала малі.

"Сайпа-111" є точною копією "Кіа Прайд". Її випускали в Південній Кореї з 1987 року. Водіям подобався просторий салон та швидкість розгону. Він кращий за "росіян". Мінуси — після 150 тис. км пробігу двигун починає посилено "з'їдати" мастило.

В Ірані також випускають кілька моделей легковиків "саманд" — копії французьких "пежо" 1980-х. Із 2006-го "іранців" продавали в Україні. Припинили через низький попит. Ці ж авто складали в Білорусі за урядовою програмою. За п'ять років збули тисячу легковиків місцевій міліції. Складання згорнули.

32-річний Владислав Ведмідь із Черкас працює таксистом. Три роки тому поміняв "Деу Сенс" на "саманд".

— Він потужніший, має більший салон, вищий кліренс. Але машина проблемна. У салоні пластик почав "гриміти" після 5 тисяч кілометрів.

За два місяці Владислав за гарантією замінив задній амортизатор. Через місяць — іще один.

— Усе якесь недороблене. Наприклад, педалі невідрегульовані із заводу. Постійно відходять контакти вентилятора охолодження двигуна. Порівняно з "пежо" це небо і земля, — підсумовує Ведмідь.

Житель Краматорська Донецької області Євген Симонов, 32 роки, проїхав своїм "Cамандом EL" 5 тис. км. Після цього машина стала. Ремонту не підлягає. Автосалон відмовився робити гарантійний ремонт або повернути гроші.

Машина смертельно небезпечна, прийшли до висновку в Краматорському міському товаристві захисту споживачів. Організація захищала інтереси Симонова в міському суді. Якщо на швидкості забрати руки з керма, автівку миттєво заводить на зустрічну смугу. Але суд вирішив, що це несуттєвий дефект. І відмовив у матеріальному відшкодуванні.

 

2 500 000

Стільки доларів дав невідомий покупець за "Пежо-504", старе авто президента Ірану Махмуда Ахмадінеджада. Машину випустили в 1977 році. На початку квітня продали на благодійному аукціоні. У торгах брали участь півмільйона покупців з Європи, США й Азії.

"Пежо-504" випускали у Франції з 1969-го по 1983 рік. Копію, седан "пайкан", в Ірані робили в 1990-х.

 

Зараз ви читаєте новину «Іранські новинки копіюють старі корейські авто». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути