"Сайпа", нові легковики з Ірану, почнуть продавати в Україні з вересня. Машини показали на автовиставці "СІА-2011" у Міжнародному виставковому центрі в Києві.
На стенді "Сайпи" чотири авто. Обриси кузова нагадують "ладу-дев'ятку".
— Машина наче 1980-х, — відвідувачі відчиняють дверцята, оглядають салон. — Зате магнітола сучасна, ще й склопідйомники електричні. Пластик торпеди не дуже якісний. Цікаво, який тут двигун.
Відчиняють із салону капот. Важіль його відкривання — як у "Москвича-412". "Сайпа" має двигун на 1,4 л потужністю 75 к. с.
— Це надійний, дуже економічний силовий агрегат, — каже російською 26-річна Зохре Асааді, представниця автозаводу "Сайпа", що в іранській столиці Тегеран. — Машина користується популярністю в Ірані. Споживає 7 літрів бензину на 100 кілометрів у місті. Коштує всього 9 тисяч доларів.
— Краще за такі гроші нову "дев'ятку" купити. Вона перевірена часом і не така стрьомна, — двоє чоловіків відходять від стенду.
Оглядаємо авто. Зазори, стики між деталями рівномірні, краї бамперів не виступають. У російських легковиках вони неохайні. Лючок бензобака замикається на ключ. У бампер умонтовані протитуманні фари. Гідропідсилювач керма, титанові диски, кондиціонер та антиблокувальну систему гальм треба замовляти додатково. Перемикати кермові важелі, коробку передач, ручне гальмо легше, ніж у російських машин. Педалі — м'якші. Передні сидіння теж зручніші. Регулюється кут нахилу спинки та сидіння. Такого немає в жодному російському легковику. Двері також зачиняються легше. Зате кришку багажника вдалося закрити із четвертої спроби.
Є недоліки: в одній із машин неможливо зачинити кришку блока запобіжників під панеллю приладів. Авто не має регулювання висоти та нахилу керма. Бічні дзеркала малі.
"Сайпа-111" є точною копією "Кіа Прайд". Її випускали в Південній Кореї з 1987 року. Водіям подобався просторий салон та швидкість розгону. Він кращий за "росіян". Мінуси — після 150 тис. км пробігу двигун починає посилено "з'їдати" мастило.
В Ірані також випускають кілька моделей легковиків "саманд" — копії французьких "пежо" 1980-х. Із 2006-го "іранців" продавали в Україні. Припинили через низький попит. Ці ж авто складали в Білорусі за урядовою програмою. За п'ять років збули тисячу легковиків місцевій міліції. Складання згорнули.
32-річний Владислав Ведмідь із Черкас працює таксистом. Три роки тому поміняв "Деу Сенс" на "саманд".
— Він потужніший, має більший салон, вищий кліренс. Але машина проблемна. У салоні пластик почав "гриміти" після 5 тисяч кілометрів.
За два місяці Владислав за гарантією замінив задній амортизатор. Через місяць — іще один.
— Усе якесь недороблене. Наприклад, педалі невідрегульовані із заводу. Постійно відходять контакти вентилятора охолодження двигуна. Порівняно з "пежо" це небо і земля, — підсумовує Ведмідь.
Житель Краматорська Донецької області Євген Симонов, 32 роки, проїхав своїм "Cамандом EL" 5 тис. км. Після цього машина стала. Ремонту не підлягає. Автосалон відмовився робити гарантійний ремонт або повернути гроші.
Машина смертельно небезпечна, прийшли до висновку в Краматорському міському товаристві захисту споживачів. Організація захищала інтереси Симонова в міському суді. Якщо на швидкості забрати руки з керма, автівку миттєво заводить на зустрічну смугу. Але суд вирішив, що це несуттєвий дефект. І відмовив у матеріальному відшкодуванні.
2 500 000
Стільки доларів дав невідомий покупець за "Пежо-504", старе авто президента Ірану Махмуда Ахмадінеджада. Машину випустили в 1977 році. На початку квітня продали на благодійному аукціоні. У торгах брали участь півмільйона покупців з Європи, США й Азії.
"Пежо-504" випускали у Франції з 1969-го по 1983 рік. Копію, седан "пайкан", в Ірані робили в 1990-х.
Коментарі
3