Перед купівлею легковика автосалони пропонують випробувати його на дорозі. Найчастіше клієнта супроводжує менеджер. Тест-драйв триває годину-дві. Однак компанія "Ніссан мотор Україна", що на столичній вул. Жилянська, дає машину на кілька днів. Їздити можна без менеджера.
— Зараз вільна "Ніссан Тіїда", можете взяти на чотири дні, — відповідають по телефону киянину Володимирові Саловському, 38 років.
В автосалоні йому оформляють доручення на керування, дають техпаспорт і копію страховки. Раптом Володимир потрапить у аварію, збитки відшкодують страховики. Чоловік обирає маршрут Київ–Одеса. Між цими двома містами — швидкісна автомагістраль. У суботу, о 7.00 вирушає туди разом із друзями. На виїзді із Києва Володимир робить позначку на лічильнику відстані. Це щоб заміряти витрати пального, пояснює. Щойно машина рушила, ввімкнувся сигнал: водій і пасажир не пристебнули паси безпеки.
— Мабуть, у сидіння датчики вмонтовано, — припускає водій.
На дорозі від Києва до райцентру Біла Церква багато вибоїн. Володимир порівнює "тіїду" зі своєю "Ланчією":
— Тут підвіска набагато м"якша, тому ходова не двигтить на горбках. У моїй машині удари відчуваються значно сильніше.
Дорогою оглядаємо салон авто. Він має поліпшену комплектацію, "текно". Система "клімат-контроль" підтримує в салоні +20°С. Сидіння обтягнуті шкірою. Кут нахилу спинок можна змінювати і для передніх, і для задніх пасажирів.
За Білою Церквою дорога — як нова. Володимир розганяється до 150 км/год.
— А враження таке, наче їдеш на 70–80 кілометрах, — каже. — У салоні тихо. Хоча в багатьох машинах із кузовом "хетчбек", як у цієї "тіїди", на задньому сидінні дуже шумно. Що швидкість велика, відчуваєш лише на кривих.
Володимир переключає автоматичну коробку передач на шостий ступінь і витискає педаль газу. "Тіїда" розганяється до 180 км/год. Під спідометром є показник витрати бензину. Він показує, що двигун бере 8,2 л на 100 км.
На півдорозі до Одеси застає дощ. На лобовому склі одразу вмикаються двірники.
— Тут датчик дощу встановлено, — пояснює Володимир. — На моїй "ланчії" вони теж є. Зручна річ. Наприклад, заляпає тебе зустрічний грузовик — і двірники миттю вмикаються самі.
В Одеській області сповільнюємося: вздовж траси кожні 2–3 кілометри стоять даїшники. На автобані дозволено їхати не швидше 110 км/год. На показнику витрат пального — ті ж 8,2 л на 100 км. Хоча, за паспортом, машина повинна брати на трасі 6,5 л. На підйомах показник зростає до 8,9 л.
— Мій знайомий їздить на "Мазді-3", її вважають модною машиною, — коментує Володимир. — Вона жере 10 літрів, або й більше. Хоча по габаритах і технічних даних — така ж, як наша "тіїда".
Дорогу із Києва до Одеси долаємо менш як за 4 год. Ще одна година минає в одеських "тянучках". Там "Ніссан Тіїда" споживає 10 л на 100 км. Нарешті добираємося до моря. Поряд на стоянці "Ауді 100". Нею білорус Олександр Красовський, 53 роки, привіз на море свою сім"ю. Машині 12 років.
— В "ауді" механічна коробка передач, то на трасі "ауді" бере десь 8–10 літрів, але в місті — просто до біса, — Олександр оглядає "Ніссан Тіїду". — Якби гроші, охоче поміняв би на нову машину. А в Україні, бачу, майже всі на нових легковиках їздять. У вас ціни нижчі.
"Тіїда" зовні здається невеликою, але салон — просторий, зауважує Красовський. І водію зручно, і пасажирам ззаду. Задні двері зроблено так, що сісти в машину можна майже не пригинаючися. Між сидіннями є підлікотники. Під їхньою кришкою є заглибини для пляшок.
Задні двері мають дитячий замок, щоб малеча не відкрила на ходу
— Підголівники на сидіннях можна відрегулювати під себе.
Назад у Київ рушаємо наступного дня. Посеред дороги вмикається червоний сигнал: бензин на нулі. Водій нервується — дотягнемо до заправки чи ні. Біля червоної лампочки вмикається лічильник. Показує, на скільки вистачить залишків бензину. Нам вистачило на 33 км, до найближчої заправки.
У Києві перевіряємо лічильник. За два дні наїздили 1,4 тис. км. На бензин пішло 750 грн.
— "Тіїда" — це машина для родини, — вважає киянин Андрій Бондаренко, 28 років. — Без прибамбасів, зате надійна й економна. Наприклад, задні двері мають дитячий замок, щоб малеча не відкрила на ходу. Мої знайомі близько року їздять на "тіїді". Купили в "сірих" дилерів. Поки що не ламалася.
Раніше Андрій їздив на легковику "Тойота Корола", потім на "Сеаті Ібіца". У "сеаті" зіпсувався двигун. Після ремонту Андрій продав цю машину й узяв у кредит "Ніссан Тіїду".
Коментарі