вівторок, 23 липня 2013 05:15

100 кілометрів електромобілем обходяться у дві гривні

Позаторік в Україні почали продавати електромобілі. Реалізували 17 машин evA, 10 — Mitsubishi i-MiEV і чотири — Selena.

— Тільки в Києві відкрили салон електромобілів, я одразу туди поїхав, — каже 58-річний Роман Слободян, фермер з Івано-Франківська. — Але там були тільки тестові машини. Сказали, що нову треба чекати півроку. Я б стільки не витримав, купив дворічну evA-2.

Роман Слободян перший в Україні зареєстрував електромобіль. Має ще Chevrolet Niva з бензиновим двигуном. Та споживає 13 л пального на 100 км.

— Я щодня об'їжджаю свої ставки. На "ниві" кожен день обходився у 100 грн. А на evA до 2 грн. Тільки першого місяця зекономив 3 тисячі.

Двомісна еvA Слободяна має пластиковий кузов. Під капотом стоїть  електродвигун потужністю 5 кВт і шість накопичувальних гелієвих акумуляторів. Замість датчика рівня бензину встановлений датчик кількості заряду, решта — як у звичайних автівках. Такий новий легковик коштує 132,6 тис. грн.

— Машина розганяється до 70 км/год, — каже фермер. — Якщо їздити не на повну потужність, то заряду вистачає на 120 кілометрів. Заряджаю в гаражі від звичайної розетки протягом 6-8 годин. Машина маленька, тихенька. Зручно ночами браконьєрів на ставках ловити. Як їхав "нивою", то мене чули здалеку, тікали, а evA не гучніше велосипеда. Машина, звичайно, не універсальна. Мішків два-три картоплі якось тягне, а як хочу якусь арматуру чи швелери тягати, то беру "ниву" з причепом.

За два роки Слободян проїхав evA 12 тис. км. Машина жодного разу не ламалася.

— Там і нічому ламатися, — сміється господар. — Електродвигун такий самий, як і в січкарнях, підсилювачів гальм і керма нема, замість коробки передач — рубильник. Я трохи вдосконалив конструкцію. Поставив міцніші амортизатори, бо їжджу ґрунтовими дорогами і бризковик під двигуном, щоб вода не потрапляла. Єдиний суттєвий мінус — взимку заряду вистачає ненадовго. Якщо включати обігрів салону, обдув вікон, фари — то проїдеш всього 25-30 кілометрів.

Машина evA виготовлена в Гонконгу. В Україні такі продають у салоні біля станції метро Петрівка. У магазині на вул. Тростянецькій продають подібні електромобілі Selena. Їм повного заряду вистачає на 250 км.

— Я купив Selena ЕC-4LW за 118 тис. грн, — розповідає 64-річний Олександр Сисоєв з Івано-Франківська. Він працює скрипалем у муніципальному оркестрі. — Збирав на джип Renault Duster, але тільки побачив Selena — передумав. З Києва до Івано-Франківська повертався майже два дні. Заряджав на заправках, у дворах, готелях. Підзаряджали безкоштовно, тільки в одному готелі на Тернопільщині попросили 2 гривні.

Selena Сисоєва — п'ятидверний хетчбек. Обладнана двигуном потужністю 5 кВт, 12 гелієвими акумуляторами, кондиціонером, електросклопідйомниками, магнітофоном, чотирма динаміками, електроприводом бічних дзеркал, тощо. Ходова частина — копія автомобіля Chery QQ.

— Машина дуже тихенька й комфортна, — каже Олександр Васильович. — За три місяці наїздив 2,5 тис. км. Часто вожу вулики. Влазить чотири двокорпусні або п'ять — однокорпусних. Тягне без проблем. Їжджу переважно по місту, то повної зарядки вистачає на тиждень. Одного разу їздив у Коломию — це 120 кілометрів в обидва боки. Заряду ще й лишилось. Єдиний суттєвий недолік — мала швидкість. Психологічно важко їхати 60 кілометрів на годину по трасі, коли всі обганяють. Хоча, з іншого боку, так безпечніше.

1 пункт зарядки електромобілів є в Україні. Встановлений на автозаправці "ОККО" на столичній вул. Героїв Сталінграда. Пристрій має лічильник спожитої електроенергії, розрахований на підзарядку двох електромобілів. Легковики заряджають безкоштовно.

328,6 кілометра на годину може їхати найшвидший електромобіль світу Lola.

Стануть популярними  за 20 років

— Із нинішніми темпами розвитку транспорту електромобілі в Україні стануть популярними років за 20, — упевнений 37-річний Володимир Дрьомов, експерт компанії "Автоконсалтинг". — Тоді їх буде мінімум третина. Раніше ніяк, бо поки що електромобілі дуже дорогі, для них нема станцій обслуговування і промислових заправок, які повністю заряджають акумулятори за 30-40 хвилин. Зараз електромобілі купують лише власники приватних садиб, і то як забавку. Головна проблема розвитку електротранспорту полягає в акумуляторах. Поки що не винайшли таких, які тримають потужний заряд, дешеві, легкі й довго служать. Зараз вони дорогі, малооб'ємні й мають короткий ресурс роботи. Наступною ерою після бензинових двигунів будуть дизельні. Вони економніші, довше служать і не обкладаються спеціальним митом.

Зараз ви читаєте новину «100 кілометрів електромобілем обходяться у дві гривні». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути