Ексклюзиви
четвер, 21 лютого 2019 19:44

"Побіг до "Пріуса" і кинув під сидіння їм двухсотку" - як бляхери розмитнювали авто в останні дні знижок

Сьогодні останній день, коли "євробляхи" можна розмитнити зі знижкою у 50%.Переважна частина власників автомобілів на єврономерах пригнала автівки до відповідних установ в останній момент. На більшості митниць утворилися великі черги.

З 22 лютого треба буде платити 100% митних платежів. Із 24 травня поліція матиме право зупиняти автомобіль із європейським номером і перевіряти, коли вона заїхала на територію України й в якому статусі. Набирає чинності нова система штрафів для нерозмитнених авто.

Автор: Володимир Мукан
  Авто, припарковані а столичному бул. Вацлава Гавела біля Київської міської митниці
Авто, припарковані а столичному бул. Вацлава Гавела біля Київської міської митниці

На бул. Вацлава Гавела у столиці біля Київської міської митниці припарковано півсотні машин із польськими й литовськими номерами. Здебільшого 20-річні моделі німецьких і французьких виробників.

- В Україні все треба робити в останній момент. Тоді можна зекономити, - говорить киянин Олександр Гончарук. Стоїть із кавою в картоному стаканчику і сигаретою, спершись на переднє крило синьої "Шкоди Октавії" 2000 року випуску з польським номером. У машини тріснуте лобове скло, місце задньої ручки дверей заклеєне скотчем. Через дірку спинки водійського сидіння виглядає паролон. - Якби зразу після покупки розтамитнював, заплатив би утричі більше, не дали б знижки. Поперся б на митницю місяць назад – заплатив би ще на 800 гривень більше за екологічнийсертифікат. Сьогодні його відмінили. Екологічний сертифікат не треба для тих машин, у техпаспорті яких є відмітка про токсичні норми – євро-2, євро-3 і так далі. В мене вона є у литовському техпаспорті.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "За кермом я, наче справжній звір" - топ-3 пісні про "євробляхи"

До Олександра підходить чоловік років 40 із лейкопластирем на брові, протягує руку, щоб привітатися.

- Помощь надо? Брокер есть? – запитує. Одягнений у спортивну чорну куртку, тримає барсетку під пахвою. В лівій руці - ключі з емблемою "Рено".

- Да, є. Зараз під'їде, - відповідає Олександр. Чоловік із барсеткою йде до іншої машини. – Це якийсь "рішала", пропонують швидко розмитнити авто й своїх брокерів. Серед таких багато шахраїв.

Олександр Гончарук зіжмакує порожній паперовий стаканчик і закидає через відчинене вікно своєї машини на поличку біля важеля коробки передач.

- Ось тут всі через брокерів розмитнюють тачки, - каже він. Дістає ще одну цигарку з пачки з написом "Кемел". - Платять їм від 3,5 до 6 тисяч гривень. Самому заповнити всі папери нереально. Мені розмитнення обійшлося в 30 тисяч, плюс – 8,5 тисяч штрафу за поїздки з бляхами. Саму машину в травні купив за 35 тисяч. Я — у виграші, бо в Україні такі "Шкоди" стоять от 130 тисяч гривень.

737,6 млн грн пішло до державного бюджету України з листопада від штрафів, накладених за використання нерозмитнених автомобілів.

Станом на 20 лютого в Україні розмитнили 124 тис. "євроблях". 737,6 млн грн пішло до державного бюджету України з листопада від штрафів, накладених за використання нерозмитнених автомобілів.

Автор: Володимир Мукан
  Фура  біля Київської міської митниці
Фура біля Київської міської митниці

Щоб узаконити автомобіль, який ввезений в Україну на європейських номерах, потрібно зняти його з обліку в іншій країні, отримати виписку від іноземного сервісного центру про це. У Польщі й Литві це коштує від 4 до 6 євро. Заяву на зняття з обліку авто має право особа, яка є його власником. Якщо в іноземному техпаспорті немає відмітки про екологічний стандарт, якому відповідає авто, отримують в Україні у відділеннях "Укрметртестстандарт" або ДержавтотрансНДІпроект". Видача екологічного сертифікату коштує 800 грн.

В господаря авто повинен бути договір купівлі-продажу автомобіля або доручення. Перед заїздом на митницю заповнюють попередню декларацію на 54 пункти. Митники перевіряють її, співставляють вигляд машини із заявленою за неї ціною. Після цього власник авто вносить на рахунок фіскальної служби суму мита, ПДВ і акцизу в гривневому еквіваленті. Кошти блокуються в банківській системі до проходження фінального етапу розмитнення. Далі — суму штрафу за використання нерозмитненого автомобіля — 8,5 тис. грн. . Потім власник автомобіля проходить сертифікацію у спеціалізованих центрах за 2 тис. грн. Подає фінальну митну декларацію і отримує довідку про розмитнення авто.

- У мене було так — дзвонок шефу, який поміг ввезти мого "Фольца", кидаю йому у "вайбері" фото техпаспорта і машини, шлю 250 доларів за те, що зніме в Литві машину з обліку. Сам же ж я туди не поїду, а машина оформлена на його фірмі за кордоном, - розповідає Олександр Крижма. Сидить у бордовому "Фольксвагені Пасаті" 1996 року випуску. - Через тиждень він передає всі ці бумажки. Дає номер телефону брокера. Брокер дає реквізити, на які треба оплатити гроші за розмитнення і штраф 8,5 тисяч за поїздки на нерозмитненому авто.

Автор: Володимир Мукан
  Машини із польськими і литовськими номерами, припарковані а столичному бул. Вацлава Гавела біля Київської міської митниці
Машини із польськими і литовськими номерами, припарковані а столичному бул. Вацлава Гавела біля Київської міської митниці

Салон автомобіля світлий. На передньому пасажирському сидінні лежать документи у файлах і два мобільні телефони. Один із яких кожні 30-40 секунд відбрує й висвічує повідомлення.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Чекайте, kurwa, на наш гнів!" - створили гімн "євроблях"

– То закази таксі йдуть. Гроші треба — капєц. Грачую потроху. Без страховки другий місяць катаюся. Нема за шо купить, - каже чоловік, підключає телефон до зарядки. - Ледве цю машину подужав. Взяв у гроші у шефа в кафе. А потом шеф чотири місяці всю мою зарплату забирав за покупку "бляхи". Далі я кинув роботу бармена, перебивався підработками. Більше чим півгода оддавав. А вчора сороковнік позичив на розтаможку. Знов у долгах, до осені оддаватиму.

Буду — за Зеленського. Хоч поржем трохи з таким президентом.

Біля дороги припаркувався поліцейський "Тойота Пріус" із увімкненими мигалками. Жінка-поліцейська підійшла до власника сірого "Опеля Вектри" на "аварійці" в першій смузі й попросила перепаркувати машину. Автомобіль рушив.

- Поліція - це реально, шо у нас помінялося. Грошей не хочуть брать. Оце не давно біля "Оушен Плази в Києві" не вспів висатдити пасажира — як уже підбігли і хочуть штрафувать за парковку. Я попросився у них і мене отпустили просто так. А мені неудобно якось стало. Я за ними слідом побіг у "Пріус" і кинув під сидіння їм двухсотку. Хай пацани хоч кави поп'ють за мій счот. Їм небагато платять. Ці депутати Україну до ручки вже довели. Зірвать би їхню Раду, - каже чоловік, виходить із машини. Дивиться вгору на бігборд із кандидатом в президенти Андрієм Садовим. - Нравиться він мені. Дуже нравиться. Але за нього не голосуватиму, не пройде. Буду — за Зеленського. Хоч поржем трохи з таким президентом.

Зараз ви читаєте новину «"Побіг до "Пріуса" і кинув під сидіння їм двухсотку" - як бляхери розмитнювали авто в останні дні знижок». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути