27 листопада 1906-го італійський автогонщик Вінченцо Лянча і Клаудіо Фоджолін заснували компанію Fabbrica Automobili Lancia.
Перший автомобіль бренду Lancia Alpha з'явився у вересні наступного року. Згодом на її базі виготовили Dialpha. У 1913-му з конвеєра зійшла Theta. Цю серійну модель вперше оснастили електроосвітленням.
Під час Першої світової війни компанія випускала вантажівки і бронетехніку. Маючи державну підтримку, заводські території збільшили і розробили нові восьми- і дванадцятициліндровим мотори.
1921-го Lancia випустила перший у світі автомобіль з несучим кузовом - Lambda.
Слідом за нею була створили Astura. В кінці 1937-го з конвеєра зійшла модель Aprilia. Вона стала останньою, над якою особисто працював засновник фірми Вінченцо Лянча. Після його смерті конструктором став Вітторіо Яно.
Gazeta.ua підготувала добірку автомобілів, які випустила компанія за життя свого засновника, автогонщика та інженера Вінченцо Лянча.
Lancia Alpha
Alpha або Tipo 51 - перший автомобіль, який випустила компанія. Його презентували на Туринському автосалоні. Авто випускали з типом кузова фаетон, купе, ландо і лімузин. Найдешевше коштувало шасі з мотором без корпусу - 10 тис. лір. Найдорожче - версія лімузин - 14 тис. лір.
Alpha оснастили рядним, 4-х циліндровим двигуном з боковим розташуванням клапанів. Потужність мотора - 28 к.с. Максимальна швидкість - 90 км/год.
Усього продали близько сотні автомобілів. Кілька з них експортували до сполучених Штатів і Великої Британії.
Lancia Theta
На цій моделі вперше в Європі серійно встановили електроосвітлення. Її презентували на автосалоні у Лондоні 1913-го. Коштувала 17 тис. лір.
Theta мала 4-циліндровий мотор. Його потужність 70 к.с. Максимальна швидкість - 120 км / год.
Lancia Kappa
Kappa - перший автомобіль, який випустили після закінчення Першої світової війни. Коштував 78 тис. лір.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Лянча Дельта" обладнана м'якою підвіскою
Машина мала двигун з окремою головкою, а не злитий в блок з корпусом циліндра і зрушення перемикання передач з важелем, розташованим посередині. Під капотом встановили 4-циліндровий рядний двигун потужністю 70 к.с. Авто розганялося до 125 км / год.
Lancia Lambda
Lambda вважають першим шедевром інженера, який з'явився 1923-го. Авто показували на автосалоні у Лондоні і Парижі. Випустили три серії моделі. Вартість авто 43 тис. лір.
Модель мала несучий кузов, незалежну передню підвіску і гальма на всіх чотирьох колесах. Під капотом - передній поздовжній 4-циліндровий V-подібний двигун. Мав потужність 49 к.с.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 6 історій італійських автологотипів
Lancia Аprilia
Аprilia стала останньою машиною, до якої доклав руку сам Лянча. Модель вперше в світі оснастили незалежною підвіскою всіх коліс.
V-подібний двигун об'ємом 1,3 літра виготовили з алюмінієвого сплаву. Він мав потужність 47 к.с. Максимальна швидкість - 125 км / год.
20 листопада 1850-го Еміль Пежо запатентував емблему компанії Peugeot Freres. До цього часу бренд існував уже 45 років. Засновники компанії запропонували зробити логотип ювеліру Жульену Белезеру. Оскільки брати Жюль та Еміль займалися виготовленням ріжучих інструментів, то найкращим символом став лев.
Коментарі