середа, 21 листопада 2018 11:51

5 фактів про легендарний український автомобіль "Таврія"
10

Перший дослідний зразок
Фото: veddro.com
Габаритні розміри ЗАЗ-1102
ЗАЗ-1102 «Перспектива»
Прототип "Таврії"
Прототип ЗАЗ-1104 зразка 1972 року

31 рік тому на Запорізькому автомобільному заводі з конвеєра зійшли перші серійні "Таврії". За 20 років випустили близько 425 тис. машин.

Розробку автомобіля почали 1978-го. Тоді завод офіційно отримав технічне завдання на розробку від Мінавтопрому СРСР. З цього часу на заводі почали трудитися над конструюванням автомобіля, який постійно вдосконалювали і переробляли.

"Таврія" стала першим радянським передньоприводним автомобілем. Він був розрахований на п'ятьох пасажирів. Малолітражка витрачала п'ять літрів на 100 км. До "сотні" розганялася за 16,2 с. Максимальна швидкість досягала 165 км/год.

Gazeta.ua підготувала 5 цікавих фактів про автомобіль "Таврія".

1. Мінавтопром дав завдання інженерам спроектувати автомобіль за прототипом популярної європейської моделі Ford Fiesta зразка 1976-го і перевершити фордівську новинку. Готову модель показали Першому секретареві КПРС Леоніду Брєжнєву. Він дав дозвіл поставити її на серійне виробництво у 1981-му.

Оскільки на світовому ринку активно почали з'являтися конкуренти "Таврії" - Austin Mini Metro, Peugeot 205, Fiat Uno і Renault 5, радянське керівництво надсилало на завод вказівки вдосконалювати авто. Як наслідок, готовий автомобіль з'явився у 1988-му і поступився ВАЗ-2108 і "Москвичеві-2141".

Автор: uprom.info
  Прототип ЗАЗ-1104 зразка 1972 року
Прототип ЗАЗ-1104 зразка 1972 року

Перший прототип з'явився 1970-го. Протягом кількох наступних років на заводі зробили ще кілька авто. Поставити модель на конвеєр можна було 1978-го, але керівники країни не поспішали. випуск "Таврії" затримали, аби випустити ВАЗ.

2. На час випуску вартість "Таврії" позиціонували як економічний автомобіль. У 1987-му його вартість становила 5,1 тис. рублів. Натомість перші серійні автомобілі ВАЗ-2108 коштували 8,5 тис. рублів. Вартість "Москвича-2141" була ще вищою - 9,6 тис. рублів.

Навіть з 1989-го, коли почали випускати ЗАЗ-110206 з новими дверними замками, фарами з похилим розсіювачем,сидіння з підголовниками, вартість автомобіля збільшилася не суттєво - до 5,4 тис. рублів.

Наприкінці 1980-х середня зарплата в Радянському Союзі становила 217 рублів. Хліб коштував 16 к, а молоко - 26 к.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як рекламували автомобілі в СРСР

3. На початку випуску на заводі новий автомобіль називали "Нуль другий"або "Перспектива". У народі - "Новий "Запорожець". Тому 1987-го в журналі "Україна" оголосили конкурс на кращу назву.

Автор: uprom.info
  ЗАЗ-1102 «Перспектива»
ЗАЗ-1102 «Перспектива»

Серед пропозицій були "ПУМА" - "Пiвденно-український малолiтражній автомобіль" і "ВІЛ" - Володимир Ілліч Ленін. Але секретар заводського парткому по ідеології ці назви заборонив. Обрали пропозицію одного із працівників заводу "Таврія". Переможець отримав подарунок - один з перших автомобілів, які зійшли з конвеєра.

4. Зовнішній вигляд "Таврії" змінювався більше 10 разів. Автомобіль проектували як сімейство автомобілів. Він включав повнопривідні модифікації, пікап, фургон. Мав складатися із щонайменше 6 варіацій кузова.

На початку 1970-х, коли на заводі приступили до розробки, це був седан. Важив 800 кг. У 1973-му вагу автомобіля зменшили до 700 кг. У 1980-х конструктори розробили кілька варіантів приладової панелі і деталей інтер'єру. На автомобілі з'явилися формована оббивка стелі, дверей, багажного відділення.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Від "горбатого" до "вухатого": як рекламували "Запорожець"

На заводі також випускали ЗАЗ1024 - вантажопасажирський варіант легкового автомобіля з заскленим кузовом типу "універсал". На базі цього ж кузова випустили ЗАЗ-11026 - комерційний варіант легкового автомобіля типу "фургон". П'ятидверний Хетчбек "Дану" запустили у виробництво 1994-го. "Славуту" з кузовом ліфтбек - у 1999-му.

У планах заводу був випуск електромобіля і кабріолета. Два передсерійні кабріолети зробили для грецького ринку. Відправили їх на випробування. Але в країні почалася криза і від замовлення партії кабріолетів відмовилися.

5. 1989-го Мінавтопрому СРСР випустило рекламний ролик автомобіля для західного ринку. У відео водій заправляє "Таврію" з своєї запальнички. Цей ролик завоював в Каннах "Бронзового лева" у номінації "торгова реклама".

3 квітня, 41 рік тому з конвеєра зійшов радянський автомобіль "Нива". Зараз його продають під маркою LADA 4×4. Розробляв "Ниву" радянський автомобільний конструктор Петро Прусов. Машину назвав на честь своїх дітей Наталії та Ірини та дітей першого головного конструктора ВАЗа Володимира Соловйова - Вадима та Андрія

Зараз ви читаєте новину «5 фактів про легендарний український автомобіль "Таврія"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути