На корейські KIA, німецькі Opel та інші легковики виробники нерідко дають гарантію 7 років, на китайські Geely - 5 років або 100 тис. км пробігу, на російські та українські машини 3 роки або 60 тис. км пробігу.
Проте у більшості випадків гарантія на автомобіль не допомагає. Навіть якщо ви обслуговуєте автомобіль лише на гарантійній СТО, є велика ймовірність, що поломку вам безкоштовно не усунуть. Засновник проекту "Автоправда" Тарас Корольов розповів про ситуації, які можуть виникнути у разі гарантійного ремонту.
- Як не втратити гарантії на автомобіль?
- Проводити технічне обслуговування на станціях, які вказані у сервісній книжці автомобіля. Змінювати там мастило, гальмівну рідину, фільтри та все інше, що передбачає регламент технічного обслуговування. Потрібно чітко дотримуватися інтервалу між технічним обслуговуванням. Регламентом періодичного ТО зазвичай обмежується перепробіг в 500 км. Якщо переїздити, можуть зняти з гарантії наприклад двигун, або коробку передач, і в результаті гарантійний випадок списати на невиконання належних сервісних заходів. Після кожного проведеного ТО на фірмовій СТО заповнюють спеціальну сторінку в сервісній книжці, вписують туди коди робіт і ставлять печатку. За цим також треба слідкувати, тому без наявності печатки можуть не визнати проходження ТО.
- За яких умов фірмове СТО не проводить гарантійний ремонт, навіть якщо його власник чітко дотримувався вимог проходження технічного обслуговування?
- Таких випадків багато. Гарантія 7,5 чи 3 роки — це умовна гарантія. Тобто така, що не розповсюджується на всі вузли і агрегати авто. Причому далеко не в кожній сервісній угоді вказано, які саме вузли підпадають під безкоштовний ремонт у разі дефекту. Фактично, завдання майстра з гарантії знайти недотримання правил експлуатації водієм і відмовити у гарантійному випадку. Чим дорожчий вузол, тим важче водієві отримати безкоштовний ремонт. Наприклад, із деталями ходової частини дуже легко звинуватити водія в необережному ставленні до авто. Якщо на колісних дисках знайдуть сліди пошкодження, то ймовірніше за все у заміні кульових опор, підшипників, рульових тяг і т.д. відмовлять. У випадку самостійного встановлення акустичних приладів, сигналізації, та іншіх електронних компонентів, майстер з гарантії зможе це назвати "втручанням у конструкцію та схеми" авто і не покрити дефект електронних пристроїв…
- На які деталі автовиробники не поширюють гарантію найчастіше?
- Не дають гарантії на гальмівні колодки, гумові ущільнювачі, сальники. Діє обмежена гарантія на обладнання, встановлене не на заводі, а на сервісному центрі. Дійшло вже того, що під гарантію не підпадають дводискові зчеплення автоматичних коробок передач. Такі ставлять на Audi А1 і Mitsubishi Lancer X . Також автомобілістів нерідко звинувачують на гарантійних станція в тому, в чому вони просто фізично не можуть бути винними. Це, щоб не ремонтувати авто за свій рахунок. Знайомого, власника Lancer X, в "Ніко Моторз" звинуватили у стиранні диска зчеплення. Це нонсенс, бо в машинах із "автоматом" педалі зчеплення немає. Водій не може контролювати електроніку. Чоловікові довелося заплатити приблизно 10 тисяч гривень за ремонт.
- На які деталі діє довга гарантія? Ремонт якого вузла офіційна станція технічного обслуговування точно зробить безкоштовно?
- Зазвичай 5-7 років гарантії автовиробник дає на деталі, які служать без ремонту 12-15 років. Це кузов, корпус коробки передач, блок циліндрів, паски безпеки, щуп для перевірки масла, поршні, бензобак. На всі інші деталі, що не проходять цього періоду, гарантія закінчується за 2-3 роки.
- Який сенс обслуговувати автомобіль у офіційному сервісному центрі?
- Сенс є, але недовго. Краще рік-півтора проходити ТО на гарантійній станції, а потім знайти професійного майстра й обслуговувати авто в нього. Так буде утричі дешевше. За цей час зазвичай вилазять всі заводські дефекти.
- Через який пробіг можна очікувати заводських дефектів?
- Несправна електроніка дає про себе знати після 10-11 місяців експлуатації. Буває, конденсатори й тиристори не витримують різких перепадів температури взимку та влітку. Дефекти ходової частини та двигуна виявляються на автомобілях вже за 10-15 тисяч кілометрів. Хоча бувають і винятки. У мене колись був Nissan Almera . На 70 тис. кілометрів двигун почав троїти, таке було враження, що із 4 циліндрів працює три. По дорозі із Києва в Крим я перевірив рівень масла. А його вже майже не було. По гарантії мені поміняли двигуна. Правда, по стану було видно, що встановили не новий мотор, тому я продав того "Ніссана".
- Що потрібно знати про гарантію перед купівлею нової машини?
- Ще перед покупкою бажано ознайомитися із положеннями гарантії, вникнути у всі дрібниці. Перечитати відгуки в інтернеті про модель, на якій ви зупинилися. Після покупки під час обслуговування автомобіля на СТО не лишати його. Треба бути присутнім там, щоб автомеханіки не схалтурили.
Коментарі