29 лютого 1980 року італійський автовиробник FIAT представив субкомпактну модель Panda.
Машина мала однооб'ємний тридверний кузов. Її задумали як конкурента французьким Citroen 2CV і Renault 4, що на той час вже застаріли.
Проектував її дизайнер Джорджетто Джуджаро. Головна концепція легковика - це простота будови, дешивизна й практичність.
Встановлювали два двигуни на вибір - двоциліндровий повітряного охолодження об'ємом 0,6 л і чотирициліндровий об'ємом 0,9 л від FIAT 127. Ці силові агрегати на той час вже були перевірені й економічні. У 1983 році з'явилася повнопривідна версія з літровим двигуном.
Розгін до "сотні" займав 28 секунд, а максимальна швидкість - 115 км / год.
"Цей автомобіль став одним із символів Італії 1980-х- 1990-х років. Всього за 4 роки виробили один мільйон таких малолітражок, - говорить автомобільний експерт Микола Руденко. - На відміну від інших моделей цього виробника, якість збирання Panda кульгала. Кузов швидко іржавів. Очевидно, їх фарбували меншою товщиною фарби. Проте через низьку ціну й чудову маневреність в містах машину купували".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Яскравий дизайн і трициліндровий двигун - тест-драйв Opel Crossland X
Через рік після початку виробництва Panda посів друге місце в конкурсі "Європейський автомобіль року".
"Цей клас машин ще із 1970-х років був дуже затребуваним у великих європейських містах. Якщо в тодішньому Радянському Союзі була одна автівка на 25-30 сімей, то у Франції, Німеччині, Італії - одна на 5-7 сімей. У нас це мав бути автомобіль на всі випадки життя і до кінця віку. Там це могла бути друга або третя машина в сім'ї виключно для поїздок на роботу. Важливо було, аби займала поменше місця на парковці й менше споживала пального. Цю модель вдосконалювали кожні два роки і вона протрималася на конвеєрі до 2003 року", - пояснює спеціаліст.
Всього зробили 4,5 мільйони машин цієї моделі. 2004 року запустили у виробництво друге покоління Panda. Її теж визнали кращим європейським автомобілем року. А в 2011 році почався випуск вже третього покоління.
Коментарі