Основні фактори низької вартості пального на АЗС, які торгують "дешевим" пальним, – низька якість, недолив та несплата податків. Про це написав на своїй сторінці у Фейсбук директор Консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.
"Якість (читай бодяга). Лабораторні перевірки "соціального" бензину, які мені доводилось бачити останнім часом, свідчать про додавання 10-15% спиртів - легкої сполуки, яка збільшує не тільки обсяг продукту, але й розхід пального. У своїх розрахунках я оцінив перерозхід у скромні 7,5% (4 грн/л), хоча доводилось чути оцінки на рівні 10-12%. Недолив. Точкові заміри говорять про те, що найчастіше й найоб'ємніше недоливи практикуються на так званих "бочках". Сягають недоливи 2-3%, завдяки чому ціна "покращується" на 1-1,5 грн/л", - написав Куюн.
Експерт наголосив, що ще одним чинником, що впливає на ціну пального, є несплата податків.
"Різниця між цими "соціально орієнтованими" та "дорогими" АЗС в середньому 2 грн/л", - зазначив директор Консалтингової компанії "А-95".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні подешевшав автомобільний газ: які ціни на АЗС
Якщо просумувати всі фактори "оптимізації", а фактично намахування держави та споживача, зазначив він, "дешеве" пальне вже не є таким вже й дешевим.
"По факту воно коштує стільки ж або навіть дорожче, ніж у відомих національних мережах. Відповідно, "дороге" пальне не є таким вже й дорогим. АЗС, які торгують "дешевим" пальним й фактично без класичної націнки, заробляють на недоливах та несплаті податків до 3,5 грн/л на дизелі та до 7,5 грн/л на бензині, який до того ж і бодяжать", - написав Куюн.
У підсумку експерт порекомендував не вірити у дива.
"Не рекомендую вірити в дива. Ці фокуси полягають або в обкраданні держави, або в обкраданні самого споживача. А іноді - всіх одразу", - наголосив він.
Кабінет міністрів зареєстрував у Верховній Раді законопроєкт про значне підвищення акцизів на пальне.
Законопроєкт передбачає також графік щорічного збільшення таких ставок із липня 2024 року до грудня 2027 року.
Коментарі