![Єдиний в Україні Мercedes-Benz 260. Саме на таку модель виробник вперше встановив дизельний двигун](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/1014/1014897_1_w_570.jpg?v=0)
![Запасне колесо в Мercedes-Benz 1930-х років було додатковою опцією](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/1014/1014897_2_a_135_100.jpg?v=0)
![Капот Мercedes-Benz 260. Саме на таку модель виробник вперше встановив дизельний двигун](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/1014/1014897_3_a_135_100.jpg?v=0)
![Дизельний варіант Мercedes-Benz 260](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/1014/1014897_4_a_135_100.jpg?v=0)
![Дизельний варіант Мercedes-Benz 260](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/1014/1014897_5_a_135_100.jpg?v=0)
Цього дня 1936 року почали виробляти перший серійний легковик із дизельним двигуном.
Новітній на той час силовий агрегат почали встановлювати у німецький Мercedes-Benz 260. У індексі моделі із дизелем з'явилося позначення D.
![Дизельний варіант Мercedes-Benz 260](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/1014/1014897_5_w_590.jpg?v=0)
Перший серійний двигун на дизпаливі для легковика був дволітровим, видавав потужність 45 кінських сил. Модель оснащена ним коштувала на 2 тис. марок дорожче за таку саму із бензиновим мотором - 6,8 тис. марок.
"Це був прорив для автомобілебудування. Вже тоді переваги дизельного двигуна були настільки очевидні, що консервативна компанія Мercedes не побоялася використовувати його для преміальної моделі 260. Ця машина мала просторий салон. Пасажири другого ряду мали чимало місця для ніг. Модель відзначалася великою плавністю ходу", - говорить Gazeta.ua автоексперт Микола Руденко.
![Єдиний в Україні Мercedes-Benz 260. Саме на таку модель виробник вперше встановив дизельний двигун](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/1014/1014897_1_w_590.jpg?v=0)
Практично кожна модель німецького виробника Мercedes-Benz у 1960-1990-х років випуску мала як бензинову, так і дизельну версію. Останні користувалися в Європі чималим попитом.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Перший автомобіль в світі розганявся до 15 км/год
"Дизелі подобалися європейцям через більшу тяговитість, невибагливість і менше споживання пального. Був у цих силових агрегатів і недолік. Вони були шумнішими за бензинові й погано запускалися в морози. Тому з 1980-х деякі автомобілі обладнували передпусковими підігрівачами. Серед недоліків було й більше забруднення повітря. Тому в кінці 1990-х дизелі роблять лише з турбіною і потужнішими каталізаторами," - пояснює фахівець.
![Капот Мercedes-Benz 260. Саме на таку модель виробник вперше встановив дизельний двигун](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/1014/1014897_3_w_590.jpg?v=0)
1886 року видали патент на перший автомобіль у світі. Його отримав німецький інженер Карл Бенц. Винахіднику дали імперський патент із номером 37435. У честь цього він відповідно назвав свою машину - Benz Patent Motorwagen.
Коментарі