пятница, 15 марта 2013 12:49
Олег Назаренко
Олег Назаренко
Директор Всеукраинской ассоциации автомобильных импортеров и дилеров

Забороною автоімпорту влада повертає українців у часи СРСР

Міністерство економічного розвитку та торгівлі України запровадило введення додаткового мита до вже існуючого на автомобілі іноземного виробництва. Воно набуває чинності 13 квітня.

Рішення про збільшення мита прийняли після розгляду Заяви Асоціації українських автомобілевиробників "Укравтопром". Буцімто такий захід захистить українських автовиробників.

Тепер додатковим митом обкладатимуть нові легкові автомобілі, вантажо-пасажирські фургони та гоночні машини з двигуном внутрішнього згоряння з робочим об'ємом циліндрів двигуна понад 1000 см?, але не більш як 2200 см?. Із автомобілів з двигунами обсягом 1000-1500 см? стягуватимуть спецмито 6,46% від вартості авто, із машин, обладнаних двигуном обсягом 1500 см? — 2200 см? - 12,95% від вартості автомобіля.

Розплачуватися за такі ініціативи буде більшість українських автолюбителів, адже двигунами із зазначеним обсягом обладнані найпопулярніші бюджетні моделі. Замість податку на багатих, про який уряд говорить вже три роки, уряд ввів додатковий податок на бідних, адже українські олігархи не купують автомобілів з об'ємом двигуна 1000-2200 см3, вони обирають значно потужніші.

Переважна ж більшість українців купуватиме машини із двигунами 1000-1500 см3 на 7,8% дорожче, ніж зараз, автомобілі із двигунами 1500-2200 — на 15,6% .

Популярні бюджетні Citroen C4, Volkswagen Polo Sedan, Renault Logan, KIA Rio та інші подорожчають на 8-12 тисяч гривень. Це рішення прийняли ніби то, щоб захистити українську автомобільну промисловість. Але де вона?

Який український автомобіль пропонують нам захищати? Після зняття з виробництва ЛуАЗу, "Славут" і "Таврій" в Україні вже немає національного автомобіля, який виробляється, а не складається із машинокомплектів. Вітчизняними автомобілями важко назвати складання з імпортованих машинокомплектів, знятих із виробництва в Росії, застарілих ВАЗів і старих моделей китайських машин.

Звичайно, в Україні складали на ЗАЗі і сучасні "Мерседеси" та "Крайслери", але таке складання не дало Україні ні нових технологій, ні інвестицій. Тому заборона імпорту та відсутність конкуренції негативно вплине на вітчизняних автоскладальників і не буде стимулом для їхнього розвитку та переходу до складання сучасних автомобілів, що відповідають стандартам безпеки, екологічності, прийнятим в цивілізованих країнах.

Введення Спецмита зашкодить українцям, Держбюджету, експортному бізнесу України, іміджу держави та українським автовиробникам. 2009 року попереднім урядом вже був введений так званий захист автоскладальників – 13% мита з 6 березня по 6 вересня 2009 року на 6 місяців.

Однак, після цього обсяги виробництва машин скоротилися на 82%, обсяги продажів на внутрішньому ринку України зменшилися на 84%, прибутки знизилися на 96%. Таким чином, така держпідтримка (введення надбавки до мита в 2009 році) ефективною не була. І тому марно чекати, що нове введення нового спецмита стане панацеєю від всіх бід.

Імідж України теж постраждає. Такі заходи влади відіб'ються на політичному сегменті: на підписанні Угоди про вільну торгівлю з ЄС, на членстві в СОТ, відносинах із Російською Федерацією.

З Росії, до речі, імпортуються на тільки "Лади" і "Калини", а ще й КІА, Renault, Volkswagen та інші. Наш східний сусід та країни, які активно продавали у нас свої автомобілі почнуть вводити різні митні обмеження на наші товари — продукцію агропромислового комплексу, металургії, хімії.

Схоже, що забороною автоімпорту влада пробує повернути українців у часи СРСР, коли пів-країни стояло в черзі за "Запорожцями", а на іномарках їздили лише дипломати, актори та футболісти.

Сейчас вы читаете новость «Забороною автоімпорту влада повертає українців у часи СРСР». Вас также могут заинтересовать свежие новости Украины и мировые на Gazeta.ua

Комментарии

23

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосов: 1
Голосование Как вы обустраиваете быт в условиях отключения электроэнергии
  • Приобрели дополнительное оборудование для жилья для энергонезависимости
  • Подбираем оборудование и готовимся к покупке
  • Нет средств на такое, эти приборы слишком дорогие
  • Есть фонари и павербанки для зарядки гаджетов, нас это устраивает
  • Уверены, что неудобства временные и вскоре правительство решит проблему нехватки электроэнергии.
  • Наше жилище со светом, потому что мы на одной линии с объектом критической инфраструктуры
  • Ваш вариант
Просмотреть