четвер, 13 січня 2011 18:27

"Митні інспектори, крім зарплати, ще мають. Їм люди дають, як лікарям"

Автор: фото: Ігор ХОМИЧ
  Роман Микитюк очолює Львівську митницю
Роман Микитюк очолює Львівську митницю

"Допускаю, що це були не останні звільнення. Якщо наступні перевірки виявлять, що митники недобросовісно виконують свої обов'язки, безробітних буде більше", — каже начальник Львівської митниці Роман Микитюк, 40 років.

У листопаді 2010-го із трьох митних переходів області звільнили 55 працівників. Вони пропускали товари без митного оформлення. За цим фактом порушена кримінальна справа.

Микитюк очолює Львівську митницю півроку. До того півтора місяця керував Волинською. Говоримо у його робочому кабінеті на вул. Костюшка у Львові.

— 25 жовтня митна служба України разом з польськими митниками розпочала експеримент. З українського боку задіяли пункт пропуску "Рава-Руська" в нашій області, — розповідає. — Порівнювали бази даних — польських, наших митників та прикордонників. Поляки, відправляючи товар в Україну, вносять у базу номер автомобіля та код товару і відправляють СМС-повідомлення. Воно надходить до Києва, а потім до нас. Ми дивимося в режимі он-лайн, що в Польщі такий-то товар оформили. Він має прямувати у нас по "червоному коридору", де мають справлятися платежі. Цього не відбувалося, товар десь зникав. Розуміємо, що його перевантажили з мікроавтобусів на легкові автомобілі. І такі автомобілі по "зеленому коридору" провозили вантаж у межах допустимої норми без оподаткування. Крім допустимого, думаю, інспектор митниці заплющував очі і на лишки товару. Про експеримент митників повідомили. Чому вони ризикували, я не розумію. Напевно, їм було вже достатньо, і митна служба їм не потрібна, — усміхається. — Перевірки продовжуються. Експеримент дуже вдалий, він працюватиме постійно і на інших пунктах пропуску. Схема роздріблення стала популярна два місяці тому. Перевозили переважно продукти харчування, одяг, взуття, господарські товари. Думаю, ми її зупинили.

До того ми подолали також перевезення контрабанди великими автомобілями масою до 45 тонн. Оглядали 70 відсотків таких автомобілів, хоча митні процедури не передбачають огляду всіх підряд.

Були цікаві випадки затримання контрабанди.

— Мені неприємно про це говорити, бо це свідчить про рівень життя наших людей. Але був випадок, коли в УАЗі в кожному колесі знайшли по 60 кілограмів забортованого м'яса. Це ж треба було добре потрудитися.

Чому у супермаркетах, на ринках так багато дешевого польського шпондера?

— Контрабандне м'ясо може потрапляти легковим транспортом. Перевозять жителі прикордонних районів, які щодня перетинають кордон по кілька разів. Людина може провезти без оподаткування продукти харчування на суму до 50 євро. Але, крім того, постійно щось десь приховують. Щодня вилучаємо близько 500 кіло м'ясопродуктів, за рішенням суду передаємо виконавчій службі. Їх спалюють на заводі у Жовківському районі.

Які реформи передбачені на митниці?

— Буде запроваджена електронна декларація на товари. Її заповнюватимуть на підприємстві, і вона одразу з'являтиметься у нашій системі. Інспектор оформлятиме її без паперових примірників. Це одне з нововведень, яке передбачене програмою реформування митної служби "Обличчям до людей". Надалі проводитимемо будівництво і технічне переоснащення пунктів пропуску, забезпечення їх технічними засобами митного контролю, засобами обчислювальної техніки, серверним обладнанням. Головний принцип спрощення процедур — це зведення впливу людського фактору до мінімуму.

Чи буде скорочення працівників у зв'язку з адмінреформою?

— Так, на 30 відсотків. Але на роботу митниці це не вплине. У нас зараз 65 вакантних посад, 35 декретних. І ми не бачимо браку персоналу. 15 відсотків митників — це молоді кадри, працюють 74 випускники Академії митної служби.

Як Львівська митниця готується до Євро-2012?

— Пункти пропуску "Рава-Руська" і "Краківець" повністю відповідають вимогам. У нас єдина проблема у "Шегинях". Там є перетин смуг руху вантажних автомобілів з легковими. Ми пропонуємо на період чемпіонату рух вантажного транспорту через цей пункт заборонити, вантажівки скерувати на "Краковець".

У аеропорту "Львів" будують новий аеровокзал. Пропускну спроможність комплексу збільшать до 25 500 пасажирів на добу. Зараз там працюють 26 інспекторів митниці. На час Євро їх кількість тимчасово збільшимо удвічі.

Кажуть, потік автомобілів на митних переходах зараз зменшився, немає черг. Це через перевірки?

— Черг немає уже півроку, проте потік автомобілів не зменшився. Усе завдяки переоснащенню пунктів пропуску і сучасній техніці. Огляд тепер проводять набагато швидше. Торік Львівська митниця вперше виконала план, який ставить Міністерство фінансів. Це 368 мільйонів у місяць для наповнення державного бюджету. Такої цифри тут ще не було. Зараз місячні перерахування не бувають меншими, ніж 350 мільйонів гривень.

За невиконання плану можуть звільнити?

— Ні. Звільняють за порушення трудової дисципліни — невихід на роботу без причини, перебування на роботі у стані алкогольного сп'яніння. Або за пропуск товарів без належного оформлення. За невиконання плану догану отримують начальник митниці, його заступники, начальники митних постів. Мене покарали у червні. Тоді ми не виконали план десь на 20 мільйонів, і мене позбавили премії.

Яка зарплата у вас і в митного інспектора на кордоні?

— У митника до 3 тисяч гривень. У мене 5 тисяч, ще можуть бути премії, надбавки. Разом буде 7. Зараз уточню, — включає гучномовець на факсовому телефоні, звертається до працівника бухгалтерії. — Скільки в мене на зарплатній картці? — У вас на карточці зараз назбиралося 36 тисяч, — відповідає.

Звідки в інспекторів такі дорогі автомобілі і будинки?

— Тому що вони, крім зарплати, ще мають. Їм люди дають, як лікарям. Переважно за пропуск легкових автомобілів по "червоному коридору" без огляду. Це людський фактор, який дуже важко контролювати. У різних пунктах пропуску на зміну заступає 20–25 осіб. Начальнику стількох людей контролювати складно.

Інспектори діляться хабарами з посадовцями вищого рангу?

— Такого не може бути — ви ж чуєте, що ми звільняємо за хабарі. То як, одних звільняємо, інших ні? Це нелогічно, — нервує. — Якщо ми 55 звільнили, то як можемо тим, кого ще не звільнили, казати: збирайте нам ці гроші?

Яка у вас машина?

— На мене зареєстрований "Ленд Ровер Дефендер" 2004 року. На дружину — "Тойота Прадо" 2009-го. На роботу їжджу службовим — "Шкода Октавія".

Ви переїхали до Львова? Де мешкаєте?

— Отримав службову квартиру на вулиці Кульпарківській. 87 квадратних метрів. Роблю косметичний ремонт, сім'я поки що не переїхала.

4

СТІЛЬКИ митних пунктів пропуску для автомобільного сполучення є на Львівщині:"Рава-Руська — Гребене", "Краковець — Корчова", "Шегині — Медика", "Смільниця — Кросценко". Останній розташований на польській території.

Протяжність кордону з Польщею — 278,4 км. Також є піший перехід "Шегині", три пункти пропуску для залізничного сполучення — "Рава-Руська — Верхрата", "Мостиська — Пшемисль", "Хирів — Кросценко". Один пункт для повітряного сполучення — міжнародний аеропорт "Львів".

Зараз ви читаєте новину «"Митні інспектори, крім зарплати, ще мають. Їм люди дають, як лікарям"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути