Картковий будиночок російської економіки розсипається на очах

Звільнення персоналу, чотириденний робочий тиждень, закриття філій та скорочення зарплат. Гіганти російської економіки щосили намагаються залишитися на плаву, але це, схоже, не надовго. Куди все рухається?

Російські промислові гіганти посилюють економію на співробітниках: з цим уже зіткнувся персонал РЖД, "АвтоВАЗу", ГАЗу, КАМАЗу, "Мечелу", "Алроси".

Найбільші російські компанії відправляють співробітників у неоплачувані відпустки або скорочують штати на тлі уповільнення економіки, падіння внутрішнього попиту та скорочення експорту, пише Reuters.

Компанії відправляють співробітників у неоплачувані відпустки, змушують брати додаткові вихідні або скорочують робочий тиждень

Деталі. Багато компаній намагаються скоротити витрати персоналу, не звільняючи співробітників, щоб не збільшувати безробіття. Компанії відправляють співробітників у неоплачувані відпустки, змушують брати додаткові вихідні або скорочують робочий тиждень. Однак деякі організації все ж таки скорочують працівників.

Найбільший у країні виробник цементу "Цемрос" перейшов на чотириденний робочий тиждень у серпні, пояснивши це падінням попиту на продукцію. РЖД попросила співробітників центрального офісу брати три вихідні на місяць за свій рахунок, повідомили Reuters два джерела (раніше повідомлялося про вимогу брати два вихідні). Виручка компанії, за словами економістів, падає через скорочення постачання вугілля, металів та нафти.

ГАЗ та КАМАЗ перейшли на чотириденний робочий тиждень у серпні. При цьому на ГАЗі сказали, що повернулися до п'ятиденного робочого тижня у жовтні, а в КамАЗі сказали, що ситуація не змінилася. На чотириденний робочий тиждень у вересні також перевели співробітників АвтоВАЗу, повідомляв голова профспілки організації Сергій Зайцев.

Найбільший у світі виробник алмазів "Алроса" скоротив фонд оплати праці на 10% для співробітників, не пов'язаних із видобутком корисних копалин, а також призупинив роботи на менш прибуткових родовищах. Одна з провідних целюлозно-паперових компаній "Свеза" у вересні закрила фанерний завод у Тюмені через низьке завантаження.

Одна з найбільших вугледобувних компаній "Мечел" у серпні оголосила про зупинення нерентабельного виробництва. За даними джерела Reuters, компанія влітку скоротила штат. А один із її співробітників, шахтар із Кузбасу Володимир, сказав агентству, що його підвищили на посаді, але при цьому скоротили зарплату: "Зарплати скоротили скрізь, абсолютно скрізь у Кузбасі. Кажуть, криза: вугілля не має попиту".

...у першій половині 2025 року у вугільній промисловості загалом звільнили 19 тисяч співробітників. "Тихе" скорочення персоналу відбувається і в сталеливарній промисловості

За словами партнера російського консалтингового агентства NEFT Research Олександра Котова, у першій половині 2025 року у вугільній промисловості загалом звільнили 19 тисяч співробітників. "Тихе" скорочення персоналу відбувається і в сталеливарній промисловості. Майже всі металобробні заводи звільняють допоміжний персонал, проте на чотириденну роботу вони поки що не переходять. Також про перехід не чотириденний робочий тиждень влітку повідомляли Челябінський електрометалургійний комбінат та ЛіАЗ.

Кількість проблем, із якими стикаються російські підприємства, зростає, кажуть економісти. Серед цих труднощів високі ставки за кредитами, сильний рубль, падіння внутрішнього попиту, слабкий експорт через санкції та дешевий імпорт із Китаю.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі