Російський "криголамний флот" накрився мідним тазом
Щоб обійти санкції, Путін запустив масштабний проєкт Північного морського шляху, щоб возити нафту й газ до Азії повз узбережжя Норвегії й Аляски. Однак - ті самі санкції не дозволяють Росії створити флот криголамів. Коло замкнулося?
Росія зіткнулася з дефіцитом вантажних суден льодового класу для свого гігантського проєкту Північного морського шляху, оскільки країна не може створити флот самостійно, - Bloomberg.
До 2030 року у Росії спроможні побудувати ще лише 16 арктичних вантажних суден зі щонайменше 70 необхідних
До 2030 року у Росії спроможні побудувати ще лише 16 арктичних вантажних суден зі щонайменше 70 необхідних. Крім того, висока вартість запозичень для внутрішніх проєктів будівництва криголамів робить російські тарифи на супровід суден Північним морським шляхом неконкурентоспроможними.
Усі ці проблеми заважають арктичним амбіціям РФ. Західні санкції, запроваджені після вторгнення Кремля в Україну, уповільнили розвиток російських арктичних родовищ і обмежили доступ країни до іноземних верфей, обмежуючи її можливості морського експорту, особливо взимку, коли звичайні судна не можуть пересуватись Північним морським шляхом. У результаті Росія зараз прогнозує загальний обсяг вантажопотоків Північним морським шляхом у 2024 році на рівні близько 40 мільйонів тонн, що становить лише половину початкової цілі.
...західні санкції не дозволили Arctic LNG 2 отримати судна льодового класу, які вона замовила в Південній Кореї
Початковий російський план розвитку Арктики передбачав два проєкти - "Восток Ойл" ПАТ "Роснефть" і Arctic LNG 2 під керівництвом ПАТ "Новатек" , які забезпечували основну частину нових обсягів вантажів для Північного морського шляху до 2035 року. Однак західні санкції не дозволили Arctic LNG 2 отримати судна льодового класу, які вона замовила в Південній Кореї. Російська суднобудівна верф "Звезда" вже спустила на воду щонайменше три з 15 СПГ-газовозів для проєкту, але поки лише один із них повідомив про готовність до морських випробувань.
У новому родовищі "Восток Ойл" компанії "Роснефть" цього року планувалося додати до 30 млн тонн нових вантажопотоків для арктичного маршруту, але видобуток нафти на проєкті все ще знаходиться на тестовій стадії.
Коментарі