Поки парламентські клоуни метушаться, держава втрачає гроші
Кожного дня бюджет втрачає 100 млн грн
Так, саме 100 млн грн в день – стільки мало би надходити паливного акцизу, якщо б парламент оперативно повернув часткові акцизи. Це якщо брати поточний варіант 100 євро за 1000 л бензину та ДП, та 52 євро на скраплений газ. У разі варіанту "все по 100" було би в середньому 110 млн на добу.
Причина затримки – законодавчій спам, подача депутатами більше 1000 (!) правок на 5000 (!) сторінках, які мають бути розглянуті у залі (здається, такий масштаб блокування був лише при розгляді закону про олігархів).
За словами голови "податкового" комітету парламенту Данила Гетманцева, найбільшими спамовиками є фракція "Євросолідарності". Невже ці "європейці" не знають, що в країнах ЄС найбільші податки на пальне у світі, за рахунок чого, зокрема, розбудована така дорожня інфраструктура?
Більш того, аналіз риторики, яку ведуть "євродепутати" та яка дивним чином повністю збігається з "методичкою" "пропанових" асоціацій, посилаючись начебто на практику ЄС у регулюванні паливних податків, показує, що насправді вони погано знають сучасний стан в цій царині. Достатньо сказати, що апологети Петра апелюють до якоїсь євродирективи 2003 року, яку в Європі вже переписали майже повністю.
Насправді йдеться про блокування відбудови важливих об'єктів і ремонту доріг
Отже, популізм й не більше. Захищаємо людей від податків! Насправді йдеться про блокування відбудови важливих об'єктів, ремонту доріг та фінансуванні елементарних заходів безпеки дорожнього руху.
Не перестає тішити ще один "кумір" – нардеп Ярослав Железняк. Людина відверто радіє, що законопроєкт вдалося заблокувати на декілька тижнів. При тому чолов'яга не перестає критикувати Нацбанк та уряд за друк грошей, що, вочевидь, є наслідком нестачі коштів від оподаткування. Апогеєм стала подача Железняком альтернативного законопроєкту з нульовими ставками акцизів на пальне.
Щоб зрозуміти, наскільки огидна ця популістська метушня парламентських клоунів, наведу наступне порівняння: якщо в Європі податкове навантаження на нафтопродукти сягає 70%, а в Україні доходило до 45% на бензин, то зараз йдеться про 7-8%.
Той, хто має машину, – мусить, може й буде платити. Притому неважливо – на газу він, на бензині чи дизпальному
Популістами можна назвати й правлячу коаліцію. У воюючій країні я би орієнтувався саме на такий європейський досвід. Той, хто має машину – має, може й буде платити. Притому неважливо – на газу він, на бензині чи на дизпальному. Висока ціна також зіб'є попит на суто імпортний товар та зменшить вивіз валюти з країни. Пальне зараз – одна з головних статей валютних витрат і, гадаю, поступається тільки військовим потребам. Але ж ні, уряд пропонує мінімальні податки та під тиском популістського "чьосу" колег по парламенту не може захистити свою позицію по уніфікації або справедливому оподаткуванню, коли всі мають платити однаково.
Мабуть, час непопулярних рішень ще не настав.
Коментарі