Ідея добровільної сертифікації вчителів була помилкою

Хотіли, як краще, а вийшло – як завжди

За останніми даними на тестування, як перший етап сертифікації вчителів початкової школи, з'явилося 1552 учасників. Що менше від загальної кількості зареєстрованих. І на 448 осіб менше від очікуваних 2000 учасників сертифікації у 2020 році.

На мою думку це свідчить про таке:

1. Всенародно-учительської підтримки ідеї добровільної сертифікації немає. Навіть обіцяні 20% до зарплати тим, хто успішно пройшов сертифікацію, захопленню ідеєю сертифікації не сприяли.

2. Запропонований механізм сертифікації не знайшов позитивної підтримки. І найголовніша причина цього та, що оцей механізм орієнтований на перевірку того, як учитель працює, а не на те, яких результатів він досягає.

Механізм орієнтований на перевірку того, як учитель працює, а не на те, яких результатів він досягає

3. Кожен із трьох етапів сертифікації є швидше абсурдним, ніж оптимальним і доцільним. Абсурдність тестування в тому, що воно перевіряє якісь знання, а не рівень сформованості педагого-психологічних компетентностей. Абсурдність самооцінювання в тому, що запропонований алгоритм не розкриває творчий потенціал вчителя. Абсурдність вивчення практичного досвіду в тому, що оцінка вчителя після такого вивчення здійснюється за суб'єктивними критеріями оцінювача-експерта на основі нетривалого спостереження за роботою педагога, насамперед, шляхом відвідування уроків, які за своєю природою є отими ганебними "відкритими" уроками, котрі давно засуджені педагогічною громадськістю.

4. Власне ідея про добровільність сертифікації була помилковою від початку. Про що, між іншим, я та мої колеги застерігали не раз.

І три висновки.

1. Хотіли, як краще, а вийшло - як завжди. Маємо великий ризик на довгі роки зганьбити, в принципі, добру ідею сертифікації.

2. Потрібно визнати, що існуючий концепт учительської сертифікації є недосконалим і потребує ґрунтовного удосконалення. Я свідомо не вживаю поняття "реформування", щоб не було смішно, коли дуже сумно.

Авторів, як кажуть в народі, "геть з пляжу". Й ніколи не залучати іх до підготовки подібних документів

3. Потрібно оприлюднити прізвища авторів цього концепту учительської сертифікації. Не тих, хто затверджував Положення про неї, а тих, хто його готував... Та попросити авторів, як кажуть в народі, "геть з пляжу". Й ніколи не залучати іх до підготовки подібних документів. Навіть, якщо це державні експерти МОН. Й негайно шукати тих, хто зможе щось в цій справі змінити. Щоб не втратити її геть.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Наші автори
Кахабер Карелі Доктор економічних наук, експерт із земельних питань
Олеся Ольховик Психологиня ГО "Форпост"
Дарія Маслова Психолог, сімейний консультант
Євген Чирва Психотерапевт Центру "Форпост HELP"
Анна Сокур Психологиня ГО "Форпост"
Погода