Як повернути гроші, якщо авіаквиток купили, а летіти не виходить
У яких випадках квитки пропадуть, а в яких – ні
На моїй практиці були різні випадки: не встигали на літак, тобто пропустили його, вирішували не летіти за кілька днів до відправлення. Оскільки я купую квитки не лише собі, а й своїм клієнтам, друзям та замовникам, то вже бачила та розгрібала різні випадки:
1. Квиток на лоукост повністю пропаде. Немає можливості його повернути. Зараз WizzAir та Ryanair практикують гнучкі (дорожчі) тарифи з можливістю повернення коштів на внутрішній рахунок (Wizz) або перенесення перельоту на +/- 1 день (Ryan).
2. Квиток можна скасувати не пізніше, ніж за 24 години до вильоту. Тоді можна отримати назад аеропортові збори та частину вартості квитка (30-50%). Яку частину - залежить від тарифу квитка: базовий економ, економ преміум чи бізнес. Чим вищий клас квитка, тим більша сума, яку можна повернути. В бізнес-класі діє максимальна гнучкість.
3. Деякі компанії утримують лише певну суму (штраф) за скасування, не залежно від вартості квитка. Наприклад, AirAstana утримує 80$, а все інше повертає. Але скасувати квиток треба не пізніше, ніж за 24 години до вильоту.
Скасувати квиток треба не пізніше, ніж за 24 години до вильоту
4. Якщо квиток куплено через агента (Kiwi, OneTwoTrip, Trip.ua і т.д.), то агент за скасування ще візьме свою комісію зверху.
5. Якщо є вагома причина скасування перельоту (наприклад, хвороба), то є можливість повернути майже всю суму за наявності відповідних довідок. На практиці процедура повного повернення є не у всіх авіакомпаніях і потребує часу. Деякі компанії надають лише можливість купити інші квитки на цю суму в межах визначеного періоду часу (наприклад, протягом 6 місяців).
6. Якщо пропустили свій літак, і він полетів без вас, то можна провернути невикористані аеропортові збори. Наприклад, недавно дві учасниці конференції, яким я купувала квитки, не встигли на свій літак. З їхніх квитків, які повністю згоріли, вдалося повернути лише по 80 євро зборів (вартість квитків Lufthansa була біля 500 євро кожен).
7. Якщо авіакомпанія сама скасовує рейс, то вона зобов'язана пересадити вас на інший або повернути повну вартість квитка. Це - інша історія та інші правила.
Коментарі