Минулої п'ятниці, 1 червня, почали виплачувати по 1 тис. грн за втрачені вклади Ощадбанку СРСР. У перший день люди отримали гроші без черг і затримок. Але незабаром стикнулися з проблемами. У деяких регіонах у чергах доводилося стояти по кілька годин. Хоч планували, що вкладника мають обслужити у призначений час. Інші — не змогли зняти готівку з банківських карток.
— Мати получила картку 1 червня. Звоне, каже: карточка є, а грошей нема, — розповідає вінничанин 47-річний Володимир Кузнецов. — Я думав, що вона банкоматом користуватися не вміє. У 83 роки це в неї ж перша картка. Може, код не той набрала.
Володимир кілька днів був у відрядженні. Спробував зняти гроші в понеділок, 4 червня:
— Пішов до банкомату на проспекті Юності у Вінниці. Перевірив рахунок: гроші є, а банкомат їх не видає, щось пише англійською. Тричі натискав кнопки — безрезультатно.
Товариш порадив зайти на сайт Ощадбанку, ввести номер картки і відмовитися від депозиту.
— Нібито ці гроші одразу зараховуються на депозит, — продовжує Володимир. — Начислятимуть 17 процентів річних. Картка дійсна три роки. Я порахував, що набіжить 500 гривень.
Удруге знімати гроші Володимир Кузнецов прийшов 6 червня.
— Зняв. Але люди, які стояли в черзі до банкомату, казали, що в них такі ж проблеми. На рахунку є, а зняти неможливо. У банку пояснюють, що на картках кошти з'являються через два-три дні.
6 червня о 12.00 в Полтавському відділенні Ощадбанку в черзі біля каси стоять четверо пенсіонерів.
— Каждому назначили в опрєдєльонне время прийти. У мене на 11.30 було, а касир не приймає. Говорить: час — це харашо, але ставайте в чергу, — розказує 81-річна Тетяна Василівна. — Зачєм тоді взагалі время назначали, як од нього ніякого толку?
До черги підходить чоловік років 50, проштовхується до каси.
— Я тут два часа тиняюся. Совєсті у вас немає! — кричить касирці. — Ладно я, а мамі 84 года. Чим вона перед государством провинилася, що її так не уважають?
Касирка знизує плечима. Радить просити людей із черги, щоб пропустили.
За 20 хв. до вікна підходить Тетяна Василівна. 10 хв. чекає, доки касир перевіряє її паспортні дані. Потім видає пластикову картку й 1 тис. грн готівкою.
— Карточка вам може знадобитися, якщо будуть ще якісь виплати, — пояснює. — Можете через неї пенсію получати.
Тетяна Василівна підходить до вікна, двічі перераховує 200-гривневі купюри.
— Тепер я багата, — сміється. — Внукам подарків куплю.
86-річній Вірі Бумаченко з міста Кам'янка на Черкащині відстрочили виплату на місяць і 11 днів. Видали картку, з якої пізніше має отримати компенсацію.
— Прийшла 1 червня в Ощадбанк. А мені кажуть, що таких, як я, дуже багато й не вспівають зразу всім дать. Видали карточку і сказали, що моя очередь припадає на 11 липня. Божилися, що тоді точно дадуть. Я одразу на гарячу лінію в Київ. Мол, дурять старих людей. Мені сказали, що точно не вспівають, бо мільйони таких, як я. Ждала ще від Юлі, то підожду місяць. Думаю, вони чекають, щоб ще трохи стариків померло. От і зекономлять якийсь мільйон.
Каже, її подрузі, 86-річній Тетяні Дяковій, сказали прийти за грошима 29 червня. Теж видали картку.
Про затримки під час видачі компенсацій запитуємо в контакт-центрі Ощадбанку.
— Багатьом клієнтам блокують картку, якщо вони не з'являються за нею у відділення у призначений день, — говорить оператор 30-річна Вікторія Жук. — Потрібно зателефонувати до нас, назвати номер картки. Її розблокуємо. Можливі збої у графіку через те, що електронна система зависає. Так було в Донецьку й Дніпропетровську, де за грошима прийшли дуже багато людей. Але клієнту не можуть видати картку без коштів. Гроші на неї перераховують за два-три дні до часу її видачі. Неможливо й автоматично перевести кошти на депозит. Для цього людина має написати заяву.
У невеликих відділеннях, де немає ПОС-термінала (електронного пристрою, що зчитує дані пластикової картки. — "ГПУ"), можуть видати заблоковану картку. Вона запрацює через кілька днів, пояснює оператор контакт-центру.
Коментарі
17