Ексклюзиви
Середа, 15 серпня 2007 07:05

У Полтаві випустили 20-й вертоліт

Автор: фото: Валентина ІЩЕНКО
  Технік Василь Морозов (ліворуч) і заступник директора компанії ”Аерокоптер” Володимир Ставров готують гелікоптер до вильоту
Технік Василь Морозов (ліворуч) і заступник директора компанії ”Аерокоптер” Володимир Ставров готують гелікоптер до вильоту

На полтавському підприємстві "Аерокоптер" 8 років виготовляють вертольоти марки АК1-3. Їх продають по всьому світу. Один коштує $150 тис. Нещодавно підприємство відзначило своєрідний ювілей — випустило 20 серійну машину. Одразу п"ять гелікоптерів замовили підприємці з Південно-Африканської Республіки.

— Такі машини випускають американці — "Рубенсон" і "Швайцер". Але їм уже років по тридцять. Наші значно модернізованіші й дешевші, — каже директор "Аерокоптера" Ігор Політучий, 45 років.

— Його можна використовувати для обльоту газо— та нафтопроводів, спостерігати за лісовим господарством; даїшникам — для патрулювання доріг, — розповідає заступник директора 41-річний Володимир Ставров. — Австрійці придбали, щоб стежити за худобою на пасовищах, узбеки оброблятимуть поля отрутохімікатами, бельгійці і французькі бізнесмени купили для особистих польотів. Два вертольоти для навчання курсантів у нас придбав Кременчуцький льотний коледж.

Вертоліт призначений для двох пілотів. Складений він із вітчизняних деталей та японського двигуна. Працює на звичайному автомобільному бензині. Його вага без пасажирів 370 кг. Максимальна висота польоту — 120 м на швидкості не більш як 160 км/год.

1999 року Ігор Політучий (колишній військовий пілот-винищувач), В"ячеслав Щербак (нині — головний конструктор) та Анатолій Хоменко (тепер начальник виробництва) в Полтаві організували конструкторське бюро. Першу гвинтокрилу машину зробили за кресленнями Олександра Запішного. Він розбився на своєму мотодельтаплані, й тепер працівники "Аерокоптера" між собою називають вертоліт "Санькою".

— Усе фактично вийшло з гаражів, — посміхається Політучий. — Там ми й проектували, й конструювали. Три роки вертоліт випробовували та сертифікували. Перший гелікоптер придбав для себе француз. 2005-го почалося дрібносерійне виробництво.

Створюють вертольоти у трьох приміщеннях. У першому інженери, конструктори й технологи за комп"ютерами розробляють проекти. У другому на полицях лежать вузли й агрегати для 12 вертольотів. Біля гелікоптера працюють слюсарі-складальники.

У гаражі стоять три вертольоти. Два з них після випробування полетять до Південної Африки. Третій замовив представник департаменту цивільної авіації США.

— Навчитися літати може кожен, — каже шеф-пілот Віктор Томілін. — Для цього треба дев"ять годин політати.

Зараз ви читаєте новину «У Полтаві випустили 20-й вертоліт». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 1142
Голосування Фінальна частина футбольного Євро - головна спортивна подія 2021 року. Як виступить на турнірі збірна України?
  • 1) не вийде з групи
  • 2) дійде до 1/8 фіналу
  • 3) дійде до 1/4 фіналу
  • 4) дійде до 1/2 фіналу
  • 5) дійде до фіналу
  • 6) стане чемпіоном
Переглянути