Тиждень потяги метрополітену в Харкові знижують швидкість із 35 до 10 км/год на ділянці між станціями Академіка Павлова та Академіка Барабашова. Згодом зупиняються посеред тунелю. У цьому місці на Салтівській лінії просіли рейки. Якщо поїзд курсуватиме зі звичною швидкістю, може перекинутися.
— Через просідання на рейках утворилася сходинка в чотири сантиметри. Добре, що наші спеціалісти одразу побачили це, — розповідає "ГПУ" головний інженер метрополітену Валерій Філіпович.
Нині щоночі метрополітенівці піднімають рейки, заливаючи під них бетон. За робочу зміну з першої ночі до п"ятої ранку бригади встигають забетонувати дві шпали. Усього треба підняти 35 — майже 50 м. Метрополітен уже залив у провали кілька тонн цементу. Це коштувало півмільйона гривень. Завершити ремонтні роботи планують за два місяці.
За словами працівників підземки, деформація тунелю сталася через підтоплення. У цьому районі болотиста місцевість, піднімаються ґрунтові води. Головна причина проблем, на думку метрополітеновців, — це будівлі, що з"явилися останніми роками над перегонами. Зокрема торгові павільйони й магазини торгівельного центру "Барабашово".
— Вони зведені незаконно. Будівництво жодної споруди, розташованої біля станції Барабашова, не узгоджено з метрополітеном. Ми не давали добро на це, — говорить начальник служби шляху та тунельних споруд Сергій Карпенко.
За словами головного інженера метрополітену, коли будували ринок, зруйнували дренажну систему, якою з-під тунелю відводили воду. З часом її відновили. Та воду вона як слід не виводить.
У концерні "АВЕК", який є власником ТЦ "Барабашово", кажуть: заболоченість станцій метро — це проблема міста, а не торговельного центру.
— Знаючи, що в метрополітену немає грошей, концерн за власні кошти почав вирішувати цю проблему, — розповідає заступник голови ради засновників АТ "Концерн "АВЕК і Ко" Сергій Сьомочкін. — Виділили понад 5,5 мільйона гривень на прокладання дренажних систем і водопониження біля цих станцій метро.
Минулої весни в харківському метрополітені з"явилися бензинові плями. Пасажири скаржилися на запах бензину на станціях Архітектора Бекетова і Площа Повстання. Експертиза показала, що такий запах мають нафтопродукти, що просочуються в тунелі між станціями. У пустоти над тунелем залили понад 100 т цементу — запах зник. Звідки він поширювався, не з"ясували досі. Над місцем витоку перевірили каналізацію і заправку, баки якої розташовані за 80 м від тунелю. Винних не знайшли. Із каналізацією проблем не було. На автозаправці надали документи, що підземні ємності для бензину не використовують із 2006 року. Заправка торгує газом.
Коментарі
1