вівторок, 20 листопада 2018 07:11

У центри раннього розвитку приймають дітей від одного року

— У 2,5 року віддала молодшого сина в розвивальний центр перед вступом у дитсадок. Заняття там корисні не тільки для навчання, а й для соціалізації, — розповідає киянка Світлана ­Гулєнок, 35 років. — Старші діти-двійнята такі "розвивайки" не відвідували. Довго не могли пристосуватися до садка. Спочатку відвідували його по кілька годин, а потім — лише до обіду.

Жінка водить сина Костянтина на заняття двічі на тиждень. Кожне триває 45 хв., коштує 120 грн.

— За останні три місяці син став краще говорити, навчився будувати речення, а не казати окремі фрази чи словосполучення, — продовжує Світлана. — Костя не любив гратися з іншими дітьми в пісочниці чи на майданчику. Зараз легше спілкується. Їх вчать складати після себе кубики, книжки. Спочатку я була присутня під час занять, не могла піти — бо плакав. Зараз моєї відсутності він не помічає.

Центри раннього розвитку підходять для дітей, які не відвідують дитсадок. Туди приймають малюків від 1 року. У групі є п'ять-вісім осіб. Заняття проходять один-два рази на тиждень. Тривають 45–60 хв. Одне в середньому коштує 100–200 грн. Діють місячні абонементи.

— На заняттях діти навчаються через ігри. Під час них вибудовують взаємини з іншими, вчаться міркувати, запам'ятовувати інформацію, тренують уяву, мислення, розвивають дрібну моторику, координацію і мову, — говорить педагог центру раннього розвитку 38-річна Марія Максимова. — Навчання у веселій ігровій формі створює в дітей життєрадісний настрій.

Розвивальні заняття обирають залежно від віку. Інакше малюкові буде нецікаво гратися чи складно розуміти вимоги. Програми навчання у центрах охоп­люють ранній розвиток дітей 1–4 роки. Із 5-річного віку дітей починають готувати до ­школи.

— 12-місячні малюки ще не вміють говорити. Знайомляться з навколишнім світом за допомогою відчуттів — смаку, нюху, дотику. Для таких ігри спрямовані на розрізнення предметів за формою, кольором, величиною, довжиною. Дітей вчать вимовляти звуки різних тварин. Із 2 років починають малювати пальчиковими фарбами і ліпити пластиліном. Координацію розвиває пересування різних предметів та іграшок, — каже Марія Максимова. — У віці 2–3 років діти допитливі, рухливі та здатні вчитися. Вже можна вчити цифри, букви, розвивати словниковий запас. Тому розучують лічилки, пісні, загадують нескладні загадки.

Для дітей від 3 років підійдуть розвивальні заняття з елементами вивчення іноземних мов.

— Методика побудована таким чином, що під час ігор малюк занурюється у несвідоме й нове мовне середовище. Дитина грається, співає, малює, ліпить чи танцює і при цьому сама активізує сприйняття мови. Лексику не просто завчають, а використовують в іграх, — розповідає педагог-вихователь Центру розвитку Ольга Лукашова, 27 років. — До прикладу, під час вивчення кольорів або цифр, із дітьми розмовляють українською й англійською. Спочатку малюки невпевнено повторюють слова за дорослими, але потім починають усе більше використовувати іноземну. Хоч засвоєна таким чином мова неправильна з точки зору граматики, зате жива і спонтанна. Так діти освоюють мовне середовище. Спочатку в реченні можуть використовувати слова з різних мов, але у 6–7 років ця плутанина проходить.

"Шнурки розвивають дрібну моторику"

Розвивальні центри популярні в містах. Розвивати дитину в селі батькам потрібно самостійно. Для цього якнайкраще підійде методика італійського педагога Марії Монтессорі.

— Малюк сам обирає для себе заняття. Батькам важливо їх правильно скеровувати, — каже психолог Наталія Носаль, 47 років. Для занять згодяться найрізноманітніші підручні предмети. Наприклад, гра зі шкарпетками корисна для зіставлення. Потрібно перемішати в кошику шкарпетки малюка. Нехай він розкладе їх за парами. Ігри зі шнурками розвивають дрібну моторику. Для ігор із дрібними предметами підійде квасоля, гречка, рис або інша крупа, зерно, намистини. Нехай дитина лопаткою, щипцями чи пальчиками перекладає предмети з однієї посудини в другу. Це розвиває моторику й координацію. Малюки можуть відчіплювати, сортувати або причіплювати за кольором прищіпки. Так вони навчаться розрізняти кольори. Для розвитку сенсорики, нехай дитина із заплющеними очима на дотик вгадує предмети.

Малюк вчитися говорити до трьох років

Перевантаження розвивальними заняттями може бути шкідливе для дитини, попереджають фахівці.

— Мозок дитини дозріває поступово. Спочатку нервові центри, які відповідають за дихання і травлення, потім — за рух, а згодом — за емоційний контроль або читання, — каже психолог Людмила Малиновська, 35 років. — Вчити малюка читати до того, як він почне добре говорити, небезпечно. Це може спричинити дисгармонію в розвитку мозкових центрів різних півкуль. Становлення дитини може відхилитися від норм. Можуть виникнути проблеми з емоційною сферою чи до зниження успішності в навчанні. До 3 років малюк повинен почати говорити. Це — обов'язкова навичка, як і координація. Якщо ні — слід звертатися до фахівців. Затримку мови можуть викликати психічні відхилення, аутизм, органічні захворювання мозку.

Зараз ви читаєте новину «У центри раннього розвитку приймають дітей від одного року». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути