У столичних служб таксі діє мінімальний тариф на перевезення пасажирів. 35 грн коштує подача автомобіля, 3 грн — кожен кілометр містом. Однак водії відмовляються їхати, якщо вартість замовлення менша за 50 грн.
— За мінімалку таксую рідко. Лише у своєму районі або коли по дорозі, — каже столичний таксист 38-річний В'ячеслав Лисак. — Переважно беру замовлення на 80–100 гривень не в час пік на Троєщину й Позняки.
В'ячеслав їздить власним авто. Користується електронною базою замовлень, встановленою на планшеті. За це щотижня платить диспетчеру 15 грн і ще 15% виручки.
— Ціни на проїзд у маршрутках і метро підвищують, а люди 10 років хочуть їздити на таксі по 30 гривень. Так ми навіть бензин не компенсуємо, — чоловік переглядає список заявок. Він оновлюється щохвилини. Обирає ті, що йому підходять.
Середній тариф у столиці — 50 грн подача автомобіля і 8 грн кожен кілометр. Найдорожче коштують послуги водіїв авто преміум-класу — 80 і 15 грн відповідно.
— Якось увечері півгодини викликала таксі, щоб доїхати з Троїцької площі на вулицю Клінічну. Їхати 3,5 кілометра, максимум 10 хвилин, — згадує киянка 23-річна Анна Розинська. — Диспетчер назвала мінімальний тариф — 35 гривень. Потім передзвонила, що машину не знайшли. Я вийшла на вулицю, через дорогу стояло авто з жовтими "шашечками". Запитала водія, за скільки довезе. Відповів, що бачив мій виклик у базі, але не хоче їхати за такі гроші. Мінімум 50. Зовсім обнагліли.
— Минулої п'ятниці не міг викликати машину три години. Перебрав чотири служби. Накидав кілька десятків гривень поверх тарифу. Вони просто не хочуть їхати з точки А в точку Б, з якої важко знайти клієнта. Такого бардака в таксі давно не було, — говорить 31-річний Володимир Сарахан.
— Подача машини коштує 45 гривень, кожен кілометр — 5. Це реальний мінімум, за якого таксі вигідно працювати. Якщо дешевше — обман, — пояснює 41-річний Андрій Антонюк, голова "Української таксомоторної асоціації". — Ви залишите заявку, а диспетчери постійно казатимуть, що машин нема. Бо водії не хочуть везти за 35 гривень. Хіба приїде хтось на старій розбитій машині.
У столиці є лише три служби таксі, що мають свій автопарк і базу замовлень. Водії завжди приїздять на виклик. Немає конфліктів між таксистами й клієнтами. У них ніколи не пропадають речі.
— А решта служб не мають власних водіїв і машин, — продовжує Антонюк. — Встановлюють "солодкі" для пасажирів, але збиткові для таксистів тарифи. Намагаються заманити якомога більше клієнтів. Отримали заявку, викинули в загальну базу й забрали відсоток від послуги. Диспетчерів не хвилює, що буде далі. Держава досі не врегулювала цей ринок. Усі таксисти мають їздити за лічильником, наприкінці поїздки видавати чек. Тоді буде більше відповідальності й менше хамства.
Коментарі
3