У "ГПУ" N3 (959) від 12 січня цього року вийшов матеріал "Центрвиборчком дозволив голосувати за місцем фактичного проживання". Ішлося, що для голосування за місцем фактичного проживання (не за пропискою) треба прийти на дільницю з документом, що підтверджує проживання за цією адресою. Це може бути договір найму житла, шлюбний контракт, довідка з місця роботи чи з навчального закладу або копія трудової книжки. Також виборець повинен мати документ, що засвідчує особу.
У Центрвиборчкомі уточнюють: для того, щоб проголосувати за місцем фактичного проживання, треба завчасно звернутися із відповідними документами до органів ведення державного реєстру. Ці органи працюють при райдержадміністраціях, райрадах або міськрадах. За скільки днів до голосування подавати заяву, закон не визначає. У ЦВК кажуть, уже запізно звертатися, щоб проголосувати в першому турі.
— Заяву про зміну виборчої адреси до органів ведення державного реєстру треба було подати хоча б до кінця минулого року, — розповідає член ЦВК Олександр Чупахін, 54 роки. — Але у другому турі ще можна встигнути проголосувати не за пропискою. Щоправда, звернутися до органів ведення реєстру треба відразу після 17 січня.
Цей процес займає приблизно 14 днів
Чупахін каже, що процедура голосування не за пропискою така: виборець звертається до органів ведення реєстру, які є у столиці та обласних центрах, із проханням змінити виборчу адресу, потім дані про цього виборця направляють до Центрвиборчкому. Та дає доручення органам ведення реєстру змінити виборчу адресу виборців. Таке доручення йде до двох установ: там, де виборець прописаний, його виключають зі списку, а там, де хоче голосувати, включають.
Цей процес займає приблизно 14 днів, зазначає Чупахін.
— ЦВК проігнорувала правову позицію судів першої та апеляційної інстанції щодо необхідності перевірки органами ведення Державного реєстру наявності у громадянина іншої виборчої адреси, аніж зареєстроване місце постійного проживання, та врахування дільничними комісіями результатів такої перевірки при включенні громадян до уточнених списків, — каже Жанна Усенко-Чорна, 36 років, заступник голови ЦВК. — За таких умов через законодавчу неврегульованість підстав і документів для включення громадян до уточнених списків виборців створено умови для прийняття виборчими комісіями необґрунтованих рішень. Унаслідок цього може бути багаторазове включення одних і тих же громадян до списків виборців на різних дільницях.
Коментарі