У вівторок о сьомій вечора в аеропорту бразильського міста Сан-Паулу оголосили про посадку рейсу 3054 з південного міста Порту-Алегрі. Аеробус-320 мав приземлитися за 5 хв. Він таки сів на посадкову смугу, але не зміг загальмувати. Машина перелетіла через загородження й опинилася на завантаженій автомобілями трасі в жилому кварталі.
— Літак пролетів повз нас на рівні вуличних ліхтарів, — розповідає Луїс Сантос, який їхав з аеропорту на таксі. — Ми чули, як шум двигуна стає все гучнішим. Потім він врізався в будівлю і загорівся.
Літак протаранив вантажний ангар, де зберігалося пальне. Поїхав далі й врізався в офіс транспортної компанії. З будівлі почулися вибухи. Виникла пожежа. Навколо місця катастрофи стояло багато маленьких магазинчиків. Люди вискакували з них, закриваючи руками обличчя від диму. Дехто непритомнів.
В офісі транспортної компанії працювало 30 чоловік. Більшості вдалося вистрибнути з палаючої будівлі. Однак кількох забрали до лікарні в критичному стані.
На борту літака було 170 пасажирів і шість членів екіпажу. Губернатор штату Сан-Паулу Жозе Серра зізнається, що шансів знайти когось живим немає. Рятівники в перші години навіть не могли пробратися до літака. Температура на місці аварії сягала тисячі градусів.
— Я чекаю на списки загиблих. Надії майже немає, — каже заплаканий літній чоловік, 41-річний син якого був на борту. — Дзвоню синові на мобільний, а відповіді немає.
У терміналах аеропорту зібралися сотні родичів пасажирів. Вони не отримують жодної інформації. Однак уже відомо про 250 загиблих. Це пасажири літака й люди, які були неподалік місця катастрофи.
Увесь район біля аеропорту вкритий ядучим димом. Найближчі траси перекриті. На дорогах багатокілометрові пробки. Аеропорт не приймає і не відправляє рейсів.
За однією з версій, літак не зміг загальмувати через погані погодні умови. За кілька годин до катастрофи пройшов сильний дощ. Посадкова смуга була мокра та слизька.
Не виключають також і помилки пілота. Можливо, він відчув, що невдало приземлився, і спробував знову злетіти. Цю версію підтверджують свідки. Кажуть, літак явно прямував угору.
Цього ж дня сталася аварія в аеропорту колумбійського міста Санта Марта. Лайнер, на борту якого було 59 пасажирів, також не встиг загальмувати при посадці. Він протаранив загородження і в"їхав у Карибське море, на березі якого стоїть аеропорт. Шестеро чоловік зазнали легких травм. Пасажири вилізли з літака по надувних трапах.
Найбільша авіакатастрофа сталася 1977 року над іспанським островом Тенерифе. Тоді в результаті зіткнення в повітрі двох "боїнґів" загинуло 583 людини.
Найнебезпечнішою вважається російська авіакомпанія "Аерофлот". За статистикою, на мільйон польотів вона має 18,62 аварій. Найбезпечнішою називають невелику приватну американську фірму "Саус-вест". Її літаки ще жодного разу на потрапляли в катастрофи.
Маргарита Свєтлова вижила в авіакатастрофі
Рік тому, 9 липня, сталася подібна авіакатастрофа. Літак А-310 виконував рейс Москва—Іркутськ. При посадці машина викотилася з посадочної смуги, пробила бетонну стіну і в"їхала у приватні гаражі. Кабіну сплющило, в салоні почалася пожежа. Пасажирка Маргарита Свєтлова тоді вижила.
— Ми почали приземлятися. Все було гладко, нормально, — згадує жінка. — Після того як майже зупинилися, знову почали розганятися. Я подумала, що ми злітаємо. Тоді смуга закінчилася, нас почало трясти. Ми крилом зачепилися і врізалися в огорожу. Стало страшно, почалася пожежа, пасажири стали кричати. Я бачила, як люди горіли.
124 із 203 пасажирів тоді загинули. Інші отримали серйозні поранення. В Іркутську були ті ж проблеми, що в Сан-Паулу. Аеропорт розташований у межах міста. Смуга ненадійна і надто коротка.
Коментарі