До Євро-2012 "Укрзалізниця" реконструює та зведе об'єкти залізничної інфраструктури за напрямками впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів Львів—Здолбунів—Шепетівка—Коростень—Київ, Київ—Полтава—Харків, Київ—Полтава—Красноград—Лозова—Донецьк. Загальна протяжність цих відрізків — 1492 км. Вони забезпечать залізничне сполучення між містами, що прийматимуть чемпіонат. Про це 22 вересня під час прес-конференції в інформаційному центрі "Україна-2012" розповідає заступник генерального директора "Укрзалізниці" 60-річний Леонід Лобойко.
— Будуть розмежовані пасажирський і вантажний рухи: на дільниці Львів—Київ—Харків—Донецьк працюватимуть переважно пасажирські потяги, — каже Леонід Лобойко, одягнений у темно-блакитний костюм та фіолетову краватку. У підготовці до Євро безпосередньо задіяні чотири із шести залізниць. А деякі — як Південна залізниця — роблять навіть те, що потягів і вокзалів не стосується. Так у Харкові на базі відомчого дитячого табору відкрили тренувальний центр "Сонячний", де під час чемпіонату житиме одна зі збірних. Після Євро "Сонячний" хочуть повернути дітям і зробити з нього спортивну школу.
Остаточно ще невідомо, скільки пасажирів за якими напрямками перевозитиме "Укрзалізниця" під час чемпіонату. Це залежить від фінального жеребкування збірних, що відбудеться за три місяці в Києві. Утім, уже зараз залізничники підрахували, що зможуть щодобово перевозити між чотирма містами, які приймуть чемпіонат, близько 56 тис. людей.
Відпрацьовують варіанти найкомфортнішого переходу пасажирів через українсько-польський кордон. Прибуваючи до кордону, пасажири проходитимуть через тент і змінюватимуть потяг — адже наші поїзди в більшості не пристосовані для європейських колій та навпаки. Вводитимуть нові технології продажу квитків в інтернеті, в автоматах самообслуговування на вокзалах та на додаткових касах в аеропортах. А понад 4500 тис. працівників залізниці навчатимуться іноземним мовам, щоб допомагати приїжджим уболівальникам.
— Я отримав велике задоволення, проїхавши з правого берегу на лівий у Києві, та з лівого на правий через міст Кірпи. Він сьогодні працює на всі напрямки, — говорить Леонід Лобойко про один із найбільших проектів та, водночас, довгобудів в історії "Укрзалізниці". Зведення його розпочали 2004 року, а закінчать наступного року. Хоча ним вже користуються й залізничники, й автомобілісти
— Якщо зараз поїздити, то якість обслуговування та рівень комфорту в поїздах неідеальні. Треба якось жити й після Євро.
Чи плануєте оновлення того, що є для українців? — запитують Леоніда Лобойка на прес-конференції.
— Якщо вам хтось сказав, що після Євро рухомий склад, що ми закуповуємо, переїде в іншу державу, то не буду згоден. Чи наші електрифіковані лінії раптово зникнуть після Євро? Чи модернізована колія десь подінеться? Це все для українців і є. Євро — це важливо для країни. Усі ці плани модернізації ми мали. Чемпіонат нас прискорив. Він триватиме всього місяць. А потім усі ці нові швидкісні маршрути залишаться, будуть ще й додаткові — на Дніпропетровськ, Одесу й інші напрямки. Те, що придбали, буде для наших, — пояснює заступник гендиректора.
За півтора року на підготовку до Євро "Укрзалізниця" витратила понад 12 млрд грн.
Коментарі