Анатолій Могильов, міністр внутрішніх справ, наказав створити "Загін міліції особливого призначення при Департаменті Державтоінспекції".
Це фактично колишній спецпідрозділ "Кобра", який розформували 2008 року. Теперішній загін працюватиме в регіонах з високою аварійністю та низькою дисципліною водіїв. Чи допоможе це навести лад на дорогах, "ГПУ" запитала в 49-річного Вадима Карнаухова, генерального директора Міжнародної федерації захисту прав водіїв.
— Цей загін має чітко визначені завдання — шукати незареєстрований транспорт, затримувати злочинців, що перевозять викрадені машини або заборонені предмети. В цій вузькій сфері вона може бути незамінною. "Кобру" можна використовувати як елемент залякування. Але це не допоможе реально поліпшити ситуацію з дотриманням правил дорожнього руху. Енергію та ресурси держави краще спрямувати на поліпшення дорожньої інфраструктури, якості покриття, організації руху. Якби українські дороги були бездоганними — безладу, непорозумінь, порушень було б набагато менше.
Чи зменшиться корупція на дорогах?
— Працівники "Кобри" — такі самі українські чиновники, як співробітники прокуратури, міліції, судів. Сподіватися на відсутність корупції та хабарництва в їхніх рядах навряд чи варто. В цьому випадку скоріше працює принцип відомої американської приказки: "Він не продається за гроші, значить, доведеться заплатити великі гроші".
МВС стверджує, що працівники "Кобри" непідкупні.
— Варто пригадати випадок із заступником командира підрозділу Олексієм Кожею. Коли він показав пальця голові Верховної Ради, то їхав за кермом особистого "Порш Каєн". Вартість такої машини більше як 100 тисяч доларів. Звідки навіть у добре оплачуваного держслужбовця, навіть у високопоставленого офіцера спецпідрозділу такі гроші?
Коментарі