Залізничні квитки з Києва до Варшави і назад коштують близько 1800 гривень. З 1 вересня - лише тримісні купе. В таких полиці розташовані з одного боку одна над одною. Ці вагони швидше перевіряються митниками. У потязі три українських вагони та два польських. Якщо у вітчизняних затісні для трьох людей купе, то в іноземних вони просторіші з м'якшими полицями, безкоштовними чаєм та круасаном, окремим милом для кожного.
Потяг прибуває на станцію "Warszawa Gdanska". Безпосередньо з перону через підземний перехід можна потрапити на станцію метро "Dworzec Gdanski". Ані у варшавському метро, ані на зупинках наземного громадського транспорту немає кас з продажу квитків. Придбати проїзний документ можна лише у спеціальних терміналах на кшталт українських айбоксів. У меню на вибір чотири мови, серед яких є російська, тож проблем з купівлею не має бути. Можна придбати одноразовий квиток, часовий (такий діє лише певну кількість часу) або проїзну картку. Всі вони єдині для будь-якого виду громадського транспорту. Одноразовий, наприклад, коштує 3,6 злотого. За нинішнім курсом це 9 гривень.
У варшавському метро лише одна лінія, що має 21 станцію. Тож зорієнтуватися у виборі потрібного напрямку дуже просто. Поліції та чергових по станції, як в метрополітені Києва, немає. Проте перестрибування турнікету бачив лише одного разу. Очевидно, економити на проїзді в такий спосіб все одно небезпечно, адже у підземці, як і в наземному транспорті польської столиці, ведеться відеоспостереження. Усі станції метро неглибокі, проте до кожної можна спуститися ліфтом - поляки подбали про людей з особливими потребами та літніх. Більше того, на кожній платформі у скляному ящику є аптечка. Треба зважати, що про відкриття дверей на праву платформу не попереджають. На кожній станції є й туалет. Користування ним коштує 2 злотих.
Чимало туристів, перш ніж спускатися у підземку, заходять до розташованого поруч із вокзалом торговельного центру "Arcadia". Там можна і поїсти, і обміняти гроші. З останнім можуть виникнути певні труднощі, адже в Києві злоті продає лише один банк, і то не завжди, а у Варшаві банки починають роботу з 10.00, тоді як потяг прибуває о 8.39 за місцевим часом (різниця з Києвом - "мінус" 1 година).
Ціни на їжу у Варшаві мало чим відрізняються від київських. Зазначати всі немає сенсу. Варто зауважити лише, що, за моїми спостереженнями, різниця на основні види харчів може становити щонайбільше 5 злотих. Супермаркетів мало, проте ресторани можна знайти на кожній більш-менш великій вулиці. Ціни також цілком порівняні з київськими. Багато закладів пропонують східну кухню. Офіціанти добре розуміють англійську - гарного шкільного курсу цілком достатньо, щоб замовити потрібну страву та напій. Попри велику кількість магазинів, де продають свіжу випічку, смачного хліба скуштувати не вдалося. Стихійний ринок бачив лише один. З десяток людей торгували старим одягом.
Через те, що Варшава була майже повністю зруйнована під час Другої світової війни, автентичних будівель класичної архітектури залишилося дуже мало. Переважно "сталінський" стиль або сучасна реконструкція. Останні будівлі хоч і охайні, але певне відчуття несмаку лишають. Діловий центр "нашпигований" численними "скляними"хмарочосами. Варшава - європейський мегаполіс, тож поціновувачам аутентики тут буде нудно. Для тих же, хто звик до "асфальту", буде цікавим дійсно європейське життя міста.
Приємною особливістю мегаполісної Варшави є наявність великої кількості парків. Всі вони охайні, сміття ні на тротуарах, ні на траві не бачив, кущі рівно підстрижені. Лавки розташовані далеко одна від одної, що створює приємне відчуття усамітнення. Урни стоять поодаль від лавок, тож терпіти сморід з них не доведеться. У деяких парках, наприклад Arcadia, є ставок для качок та лебедів. Вода прозора, чиста. Пернаті не бояться людей. Лише якщо хтось проходить із собакою або намагається торкнутися їх, вони злітають або біжать до води.
Чимало жителів Варшави - як молодих, так і середнього віку - їздять на велосипедах. На всіх великих вулицях тротуари мають спеціальну смугу для роверів. Для них же - окремий перехід на світлофорах і, власне, окремий світлофор.
Коментарі