В понеділок відбулася Генеральна асамблея Євроліги, яка ухвалила декілька стратегічних рішень розвитку турніру, повідомляє Газета.Ру.
Після більш ніж тригодинного обговорення асамблея більшістю голосів схвалила нові системи відбору і розіграшу баскетбольної Євроліги. З початку сезону-2008/09 24 команди, що беруть участь в турнірі, на першому етапі будуть розділені на чотири групи. За підсумками двохколового регулярного чемпіонату кращі чотири клуби кожної групи виходять в Топ-16. Надалі відмінність від колишньої системи полягатиме лише в тому, що чвертьфінальні серії плей-офф проводитимуться до трьох перемог.
Система відбору, обговорення якої було найбільш гарячим, вступить в дію з початку сезону-2009/10.
Склад Євроліги формуватиметься з команд, що отримали ліцензію одного з трьох типів.
Ліцензії А (довгострокові) отримають кращі 16 клубів за наслідками попередніх 5 сезонів (включаючи сезон-2008/09). При оцінці, окрім спортивних результатів, будуть враховані ТБ-доходи і відвідуваність. Одній країні не дозволено мати більше трьох ліцензій А. Дві ліцензії Євроліга може видати як wild-card. Ліцензія вилучається, якщо команда опиниться останньою в трирічному рейтингу Євроліги або втратить право виступати в першому дивізіоні чемпіонату своєї країни.
Ліцензії В (довгострокові) отримають 7 команд, які будуть делеговані національними лігами, вибраними на основі рейтингу країн за наслідками виступу в Євролізі і маркетингового потенціалу. Ліцензія може бути втрачена, якщо команда опиниться останньою в трирічному рейтингу Євроліги.
Ліцензію С (річну) отримає переможець Єврокубка.
Крім того, клуб зі схваленням Євроліги може продати ліцензію, але не раніше сезону-2012/2013.
Інші рішення і повідомлення Генеральної Асамблеї Євроліги:
- з сезону-2011/12 команди зобов"язані проводити матчі на аренах, місткістю не менше 10 тисяч глядачів;
- з сезону-2008/09 система відеоповторів для арбітрів вводиться з першої ж стадії;
- перерва між другою і третьою чвертями збільшена з 15 до 17 хвилин;
- регіональні телекомпанії, що транслюють матчі, мають право на рекламні тайм-аути в другому і четвертому періодах.
Коментарі