Останніми роками шкільні бібліотеки обділені увагою з боку держави. Художню літературу школам пропонують таку, що учні читати її не будуть, україномовних видань для учнів початкової школи взагалі не виділяють.
"Частими гостями бібліотеки є учні 1-5 класів. Цікавляться переважно казками, пригодами. Якщо пропонуєш книгу російською, то в більшості не беруть, ідуть із бібліотеки ні з чим. Часто діти запитують Всеволода Нестайка "Пригоди у лісовій школі". А у нас немає жодної частини цього твору", - розповідає Оксана Пуговкіна, бібліотекар середньої школи № 9 з Миргорода, що в Полтавській області.
Художню літературу школам пропонують таку, що учні читати її не будуть, україномовних видань для учнів початкової школи взагалі не виділяють.
Учні середніх класів, розповідає, заглядають у бібліотеку рідко. Переважно хлопці. Цікавляться літературою про тварин, про різні моделі військової техніки чи автомобілів. Дівчатка 7-8 класів запитують літературу сучасних письменників про кохання, романтичні пригоди. Але у бібліотеці книги такого жанру відсутні.
"Книги нам комплектують через "Освітатехпостач". Але таке враження, що моніторингом потреб шкільних бібліотек та запитів учнів на дитячу книгу ніхто не займається. Останній раз дали два десятки книг лише для старших класів. Але навіть 11-класникам я їх запропонувати не можу, стиль викладу важкий. Ті ж "Золоті стремена" Раїси Іванченко раз чи двічі брали, та й те хіба що вчителі.
"Книги нам комплектують через "Освітатехпостач". Але таке враження, що моніторингом потреб шкільних бібліотек та запитів учнів на дитячу книгу ніхто не займається.
Старшокласники цікавляться історичними романами, запитують книги про козаків, про Київську Русь. Цікавляться програмними творами Жюль Верна, Конан Дойла. Але у нас того ж "П'ятнадцятирічного капітана" у фондах бібліотеки немає. А якщо якість твори й є, то російською мовою. А нею читати навіть старші вже не дуже хочуть", – пояснює бібліотекар.
Коментарі
103