Вівторок, 14 січня 2020 15:36

"Найбільше інформації генерує бізнес" – чим важлива нова норма мовного закону

"Найбільше інформації генерує бізнес" – чим важлива нова норма мовного закону
Уся реклама має бути українською. Фото: opticlub.org

З 16 січня реклама на телебаченні, радіо, в інтернеті та на зовнішніх носіях має бути українською мовою.

Набуває чинності відповідна норма закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної".

"У 2012–2018 роках діяв мовний закон Ківалова-Колесніченка, який дозволяв рекламу російською. Людей обурювало, що їм підсовують рекламу іноземною мовою. Великі компанії розуміли, що від переходу на державну нікуди не подітись. Уніфікували всю свою рекламу і робили її українською. Для них це важке рішення, але воно не має зворотної дії. Зараз навіть у російськомовних друкованих виданнях є рекламні шпальти великих брендів українською", – розповів Gazeta.ua голова громадської ініціативи "И так поймут" Роман Матис.

За порушення закону видаватимуть попередження. Якщо рекламу не перероблять на українську, то можуть присудити штраф від 3,4 до 5,1 тис. грн. Штрафи почнуть виписувати через рік.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Почнуть карати чиновників, які відмовилися спілкуватись українською

"Норма мовного закону про рекламу важлива, бо живемо у споживацькому суспільстві. Найбільше інформації зараз генерує бізнес. Не письменники і поети. Інформація про продукти і послуги – це дуже великий масив інформації. Якщо він не буде українською, то це буде наш програш", – вважає Матис.

Уповноважена із захисту державної мови Тетяна Монахова зможе повноцінно виконувати свої обов'язки влітку. Одним із перших завдань назвала узгодження рекомендацій Венеціанської комісії щодо мовного закону.

Зараз ви читаєте новину «"Найбільше інформації генерує бізнес" – чим важлива нова норма мовного закону». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода