
"Вітаємо з святами" - урочисто проголошують рекламні щити і дошки напередодні святкових днів. Проте, напевне, кожен помітить, що прочитати таку "конструкцію" не дуже легко, оскільки нагромадження приголосних ускладнює промовляння такої фрази. Відповідна ситуація відбувається і тоді, коли підряд збігаються кілька голосних: "українцю у Україні не має місця" - пишуть ЗМІ. "У Україні прийнятий ряд законів". Основна помилка тут - це ігнорування законів милозвучності української мови. Їх покликання – зробити наше мовлення більш приємним слухові, мелодійнішим. Їх дотримання робить сприймання тексту легшим і для слуху, і для зору. Милозвучність української мови досягається насамперед рівномірним розподіленням голосних і приголосних звуків у мовному потоці.
Українська мова пропонує нам широкий вибір синонімічних прийменників: у - в, і - й, у - в - уві - вві, від - віді - од - оді, з - із - зі, ся - сь, мо - м, ти - ть, би - б, же – ж. Головна вимога при їх використанні – це уникати збігів голосних та приголосних. Паралельні варіанти вживання мають слова, що починають на і або й, у або в: Іван - до Йвана, іти - йти, імення - ймення, імовірно - ймовірно, убогий - вбогий, убрання - вбрання, удень - вдень, вгнути - угнути, уволю - вволю і багато інших подібних слів. Дотримуючись цих не складних правил, автори рекламних текстів відразу помітять, наскільки якіснішим, легшим для сприймання стає їх продукт. Та і кожному українцеві, котрий прагне вдосконалювати власне мовлення, робити його більш правильним, чистим не варто забувати про природний потенціал краси нашої мови і не забувати про її милозвучність.
Коментарі
38