Сьогодні, 6 червня 1889-го, у Києві народився авіаконструктор Ігор Сікорський.
Його батько був професором психології в Університеті святого Володимира. Мати була освіченою жінкою, розповідала дітям про культуру, мистецтво, навколишній світ. Поки батько займався наукою, вона вдома виховувала п'ятьох дітей.

Після закінчення київської гімназії вступив до Морського кадетського корпусу в Петербурзі. Потім продовжив навчання у КПІ. У студентські роки сконструював кілька гелікоптерів та літаків-біпланів.
У 1919-му Ігор Сікорський мігрував до Сполучених Штатів. Там перебивався випадковими підзаробітками. 1923-го заснував авіаційну фірму Sicorski Air Engineering. За океаном українець створив 15 типів літаків. У світовому масштабі уславився як "батько вертольотобудування".

Gazeta.ua розповість про 5 найуспішніших літаків авіаконструктора Ігоря Сікорського.
"Гранд" або "Руський витязь"
Цей 4-тонний літак конструктор спорудив 1913-го. У липні того ж року він здійснив перший політ. На нього приїжджав подивитися імператор Микола ІІ.
Аероплан оснастили чотирма моторами. Кожен мав потужність 100 к.с. "Гранд" став прототипом бомбардувальників і транспортних літаків. Мав крейсерську швидкість 77 км / год. Максимальна швидкість — 90 км / год.

"Гранд" став першим в світі літаком з великою закритою, заскленою кабіною. Мав місця для двох пілотів і одного пасажира. У салоні був умивальник і туалет.
"Ілля Муромець"
Один з найкращих бомбардувальників часів Першої світової війни з'явився 1914-го. Кілька років модель була найбільшим гідролітаком у світі. Літак мав понад два десятки модифікацій. Випустили більше 80 екземплярів.
"Ілля Муромець" вразив російського царя Миколу II. Він подарував молодому конструкторові золотий годинник, замовив повний парк важких бомбардувальників для Імператорської російської авіаційної служби.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Перший чотирьохмоторний вантажний літак сконструював українець

Уперше у світовій практиці у літаку застосували суцільний фюзеляж, який містить кабіну в обтічному корпусі. Збудований з дерева, але вкритий сталлю. Мав чотири двигуни. Вміщував 10 осіб екіпажу, 780 кг бомб і 8 кулеметів. Швидкість у горизонтальному польоті – 140 км / год. Висота польоту – 4 тис. м.
Sikorsky S-42
Перший політ гідроплан здійснив 29 березня 1934-го. Замовлення на нього зробила одна з найбільших американських авіакомпанії Pan American Airways.
S-42 мав традиційний корпус літаючого човна довжиною 21 м. Його оснастили чотирма двигунами Pratt & Whitney Hornet S5D1G потужністю 700 к.с. Салон вміщував 16 пасажирів і 4 члени екіпажу. Розвивав максимальну швидкість до 233 км / год.

1935-го літак першим проклав маршрут через Тихий океан — долетів Філіппін. Через два роки — до Нової Зеландії.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Випробували перший у світі важкий 4-моторний літак
R-4 Hoverfly
Цей вертоліт став першим, який серійно випускали у Сполучених Штатах. Його 1942-го створили на замовлення Повітряного корпусу армії США.
Фюзеляж гелікоптера зробили із сталевих труб. Мав обшивку з тканини. Винятком була кабіна пілота — її обшили легкими алюмінієвими листками

Його оснастили семиціліндровим двигуном повітряного охолодження R-500-3. Мотор мав потужність 165 к.с. Бак для пального розташували за двигуном. Салон вміщував одного пілота і одного пасажира. Розвивав 132 км / год.
S-58
Вертоліт став останньою роботою Сікорського. Вперше злетів у небо 8 березня 1954-го. Гелікоптер використовували в армії і цивільній авіації у більш ніж 50 країнах світу.
Вертоліт оснащували двома типами двигунів: поршневим і газотурбінним. Потужність — 1525 к.с. Максимальна швидкість — 198 км / год.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Князь на вітчизняному літаку підкорив небо на 30 секунд
На борту поміщалося 12-16 солдатів або 8 носилок з пораненими. Існували також варіанти для боротьби з підводними човнами, пошуково-рятувальні та для перевезення високопоставлених осіб.
Київрада надала міжнародному аеропорту "Київ" ім'я українського авіаконструктора Ігоря Сікорського. Назву летовищу запропонував трудовий колектив. Сікорський народився в Києві, працював у США та Російській імперії. Створив перший у світі чотиримоторний літак "Русский витязь", важкий чотиримоторний бомбардувальник і пасажирський літак "Ілля Муромець", трансатлантичний гідроплан.
Коментарі