понеділок, 12 лютого 2018 04:20

На першому пасажирському літаку був балкон, ресторан та ванна кімната

На першому пасажирському літаку був балкон, ресторан та ванна кімната
16 пасажирів літака "Ілля Муромець" 12 лютого 1914 року. Фото: Вікіпедія

12 лютого 1914 року відбувся перший політ літака "Ілля Муромець" конструкції киянина Ігоря Сікорського з 16 пасажирами на борту. "Ілля Муромець" того дня поставив два нових світових рекорди - на число пасажирів і на вантажопідйомність - близько 1300 кг.

Пілотував літак сам Ігор Сікорський - український льотчик-конструктор. У демонстраційних цілях літак здійснив політ над Петербургом і передмістями. Цілі юрби збиралися, щоб подивитися на надзвичайно великий для того часу літак. Сікорський був упевнений в своєму літаку, і пролітав над містом на невеликій для того часу висоті - всього 400 метрів. На крилах літака під час польоту могли ходити люди, і це не порушувало рівноваги.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Львів і літаки - список авіакатастроф

Пасажири - десять військових льотчиків, пілоти і службовці Російсько-Балтійського заводу та пес Шкаліков були в захваті. Саме "Ілля Муромець" став першим пасажирським літаком у світі. На борту "Іллі Муромця" 1913 року випуску був ресторан, ванна кімната, туалет і навіть окремі спальні. Крім цього літак був оснащений електрогенератором і системою опалення. Під час польоту пасажири могли сидіти зі зручністю в закритій кабіні і спостерігати величні площі і бульвари Санкт-Петербурга. Про літак пише сам Сікорський у своїй книзі "Повітряний шлях": "На кораблі були зроблені два зовнішніх балкона, на які можна було виходити під час польоту. Один з них був розташований на корпусі над тим місцем, де був коридор і вбиральня. На цей балкон можна було підніматися по сходах з коридору. Багато учасників польоту піднімалися на верхній місток, так як там було чудово красиво і цікаво".

Київський журнал "Автомобільна життя і авіація" так оцінював переліт "Іллі Муромця": "Цими блискучими перельотами закінчився суворий іспит нової системи російського аероплана. Результати виявилися приголомшуючими". Незбаром почалася війна і пасажирські перевезення у великих масштабах так і не почалися. Замість пасажирських літаків конструктори виготовляли бомбардувальники.

Ігор Сікорський народився 25 травня 1889 року в Києві і став п'ятою дитиною в сім'ї доктора медицини. Почав навчання в 1-й Київській гімназії, петербурзькому Морському училищі. 1907 року вступив до Київського політехнічного інституту. Першу свою модель вертольота він побудував ще в 19 років. У 1908–1912-х побудував у Києві 6 моделей літаків та гелікоптер. 1911 року на своєму літаку С-5 здав іспит на звання пілота. Встановив 4 всеросійських рекорди, здійснював показові польоти, катав пасажирів. 29 грудня 1911-го на літаку власної конструкції С-6 встановив світовий рекорд швидкості польоту з двома пасажирами — 111 км/год. З 1912 по 1917-й працював головним конструктором у відділі Російсько-Балтійського вагонного заводу в Санкт-Петербурзі. У березні 1919 року Сікорський емігрував в США. 1923 року він заснував авіаційну фірму Sikorsky Aero Engineering Corporation, де зайняв посаду президента. До 1939-го Сікорський створив близько 15 типів літаків. Помер вчений 26 жовтня 1972 року.

Зараз ви читаєте новину «На першому пасажирському літаку був балкон, ресторан та ванна кімната». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути