Руський Витязь, або Гранд - перший у світі багатомоторний літак з рядною компоновкою двигунів, побудований під керівництвом Ігоря Сікорського. Став прототипом бомбардувальників і транспортних літаків.
О десятій годині вечора, 27 травня 1913 році на Корпусному аеродромі в Санкт-Петербурзі зібрався натовп людей. Всі зустрічали перший зліт нового літака, який вже декілька днів здійснював пробні пробіжки і підльоти, викликаючи захоплення у всіх, що бачили його. Літака, сама можливість створення якого відкидалася багатьма тодішніми фахівцями.
Його розміри були величезні. Гігантський коробчастий фюзеляж, закрита кабіна пілота, і просторий "балкон" попереду неї, робили літак несхожим на все, що злітало досі в небо. У десятій годині вечорів незвичайний апарат стояв на краю льотного поля. І в цей день перший у світі важкий багатомоторний літак відірвався від землі.
2 серпня 1913-го літак встановив світовий рекорд тривалості польоту - 1 годину 54 хвилини
"Руський витязь" був справжнім гігантом - розмах його верхнього крила становив 27 м, нижнього - 20, їх загальна площа дорівнювала 125 м кв. Злітна вага біплана склав більше, ніж 3 т, а з навантаженням і всі 4 т. Висота літака дорівнювала 4 м, довжина - 20. Апарат міг нести 737 кг вантажу і літати зі швидкістю 77 км/год, розганяючись до 90 км на годину.
Він, що перевершував за розмірами і злітною вагою усі досі побудовані машини, став основою для нового напрямку в авіації - важкого літакобудування. "Руський витязь" став родоначальником всіх подальших важких бомбардувальників, транспортників, розвідників і пасажирських авіалайнерів в світі. Його прямим наступником став чотиримоторний літак "Ілля Муромець", перший екземпляр якого побудували у жовтні 1913 року.
Наступними роками Сікорський створив вертольоти-крани, вертольоти-амфібії, вертольоти-тральщики, турбінні вертольоти з шасі, що збираються і 15 типів літаків. Один за іншим його винаходи встановлювали світові рекорди вантажопідйомності і швидкості, а деякі моделі взагалі не знали собі рівних багато років.
Коментарі