Сьогодні, 1783 року від Землі відірвалася перша в світі повітряна куля братів Етьена і Жозефа Монгольф'є. Кулю наповнювали гарячим повітрям, завдяки чому вона підіймалась угору. На її борту були тварини.
В 1709 році бразильський церковник Бартоломей де Гусман зробив кулю заповнену нагрітим повітрям, що здійнялася посеред кімнати в Лісабоні. Також існують твердження, що він побудував кулю, яка називалася Passarola і зробив спробу здійнятися на ній із замку Святого Георгія в Лісабоні, і приземлився в кілометрі від нього. Це твердження зазвичай не признається істориками з авіації за межами португальськомовного співтовариства, зокрема, міжнародною федерацією повітроплавання.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Найбільший дирижабль розібрали на запчастини для техніки
Спочатку оболонки були прямокутними, потім круглими і лише пізніше їх почали витягувати донизу. Під час дослідів декілька паперових оболонок відлетіли, і носилися над містом. Ці "втечі" наштовхнули одного з братів на думку про цілеспрямований політ кулі. Другий брат підхопив її і розвинув.
Потім брати зробили декілька оболонок великих розмірів і запускали кулі на відкритому повітрі. Перша публічна демонстрація польоту безпілотної повітряної кулі з оболонкою з грубого льняного полотна, обклеєного папером, відбулася 5 червня 1783 року у французькому місті Анноне.
Апарат досяг висоти близько 1,8 тис. м. У другий політ, що відбувся 19 вересня того ж року, аеростат відправився з "екіпажем" – бараном, півнем і качкою. 21 листопада аеростат з двома чоловіками пролетів над Парижем. Це був перший в історії політ людини на літальному апараті.
2 липня 1900 року відбувся перший вдалий політ дирижабля моделі LZ-1. Його сконструював відставний пруський офіцер Фердинанд фон Цеппелін. "LZ 1" мав довжину 128 м і балансував шляхом переміщення ваги між двома гондолами. На ньому встановили два двигуни Даймлер потужністю 14,2 к.с.
Коментарі