2 липня 1900 року відбувся перший вдалий політ дирижабля моделі LZ-1. Його сконструював відставний пруський офіцер Фердинанд фон Цеппелін.
"LZ 1" мав довжину 128 м і балансував шляхом переміщення ваги між двома гондолами. На ньому встановили два двигуни Даймлер потужністю 14,2 к.с.
Перший політ дирижабля тривав 18 хвилин. LZ 1 змушений був приземлитися на озеро через поломку механізму балансування ваги. Після ремонту апарату технологія жорсткого дирижабля успішно була випробувана в наступних польотах, побивши рекорд швидкості французького дирижабля La France (6 м/с) на 3 м/с, але цього ще було недостатньо для залучення значних інвестицій в дирижаблебудування.
Цех з виробництва Цеппелін відкрив прямо на озері. У свою ідею він вклав усі кошти, тож на оренду землі у винахідника просто не вистачило грошей. Зрештою проект себе окупив, гроші знайшлися. Крім звичайних польотів, дирижаблі Цепеліна під час першої світової війни почали використовувати у військових цілях. Спочатку використовували напівтверді, а потім м'які дирижаблі "Парсеваля", а також дирижаблі "Цепелін" жорсткого типу. У 1913 році був прийнятий на озброєння жорсткий дирижабль "Шютте-Ланц".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Інженер брав із собою у польоти найгарніших жінок
Золота ера дирижаблів завершилася в кінці тридцятих років минулого століття. Катастрофи почали переслідувати апарати Цепеліна. Аеростати дирижабля наповнювали небезпечним воднем, який спричиняв пожежі. Щоб мінімізувати ризики, дирижаблі повинні були заповнювати гелієм. Втім, нацистська Німеччина через ембарго не могла його закуповувати в США.
17 серпня 1978 року після 137 годин польоту під Парижем приземлилась повітряна куля "Double Eagle II", пілотована Беном Абруззо, Максі Андерсоном і Ларрі Ньюменом, які стали першими людьми, кому в такий спосіб вдалось перетнути Атлантику.
Коментарі