28 січня - День народження дизельного двигуна. 122 роки тому німецький інженер Рудольф Дизель створив перший працездатний двигун.
Задовго до цього після закінчення Вищої політичної школи в Мюнхені Дизель зацікавився принципом роботи двигунів внутрішнього згоряння. Він вважав, що вони мають недоліки - низький коефіцієнт корисної дії.
Учений почав працювати над створенням власного двигуна. Дизель хотів, щоб він працював на гасі, солярці чи нафті. Йому це вдалося. Винахід німця мав принципово нову конструкцію із запалюванням від стиснення. Коефіцієнт корисної дії виявився удвічі вищим.
У лютому 1893-го Рудольф Дизель отримав патент на свій винахід - "Метод і апарат для перетворення високої температури в роботу".
Під час першого випробування агрегату стався вибух. Але після вдосконалення у лютому 1894-го двигун Дизеля попрацював 1 хв. і при 88 обертах розвинув 13,2 к.с. Тривалий час німець експериментував із двигунами. Так, мотор запрацював на дешевому паливі - нафті, і розвивав 25 к.с.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 132 роки тому винайшли головну деталь автомобіля
Двигун зацікавив багатьох промисловців у Німеччині та за її межами - у Франції, Англії, Бельгії, Швейцарі.
1898-го року Рудольф Дизель відкрив власний завод із виробництва дизельних двигунів. А 1936-го року німецька компанія Mercedes-Benz випустила автомобіль 170V із 4-циліндровим мотором. Модель стала першим у світі легковиком із дизельним двигуном 260D.
24 січня 1860-го вважають офіційним днем народження двигуна внутрішнього згоряння. Цього дня бельгійський інженер Жан Жозеф Этьен Ленуар запатентував свою ідею - запалити повітряно-газову суміш у газовому двигуні електричною іскрою.
Коментарі